טלוויזיה

כאן 11 בהישג אדיר: זה הסרט שהצליח לכבוש את העולם

הסרט "השיבה מהפלנטה האחרת" זיכה את הבמאי, אסף לפיד, בפרס "היוצר המבטיח לשנת 2024" מטעם פסטיבל אטלנטה. הסרט מגולל את סיפורו של ק.צטניק, סופר שואה אשר עבר בשנות ה-70 טיפול ניסיוני בסם LSD - מה שהשפיע עליו באופן ניכר
מערכת ice | 
בניין התאגיד בירושלים (צילום שי אפשטיין)
פסטיבל אטלנטה, אשר מעניק מדי שנה פרסים יוקרתיים ליוצרים בתחום הקולנוע, זיכה את אסף לפיד בפרס היוצר המבטיח לשנת 2024 עבור הסרט "השיבה מהפלנטה האחרת" שישודר בערב יום השואה, בכאן 11. כמו כן, הסרט גם זכה בפרס התחקיר בפסטיבל ירושלים 2023.
"השיבה מהפלנטה האחרת" עוסק בדמותו של ק.צטניק, סופר שואה אשר מכר מיליוני עותקים ועיצב את תודעת השואה בארץ. בפעם הראשונה, הסרט מציג חלק עלום בקורות חייו. בשנות ה-70 הוא עבר טיפול ניסיוני בסם LSD, אשר הוביל אותו לכתוב ספר חדש בעקבות מסקנות שעלו לו. עם זאת, הספר לא הצליח להפוך לרב מכר, ולא נטמע בזיכרון השואה בישראל.
 
הוועדה נימקה את זכייתו של לפיד בכך ש"הסיפור האמיתי הזה בוחן בקפידה את נושא הפוסט טראומה ובריאות הנפש בצורה מרתקת". עוד הם הוסיפו: "הבמאי מתאר באופן מופתי את השינוי העמוק של ק.צטניק באמצעות טיפול ניסיוני, ומציג את הרב-גוניות והמסירות שלו כבמאי, תסריטאי ועורך. המחויבות שלו למחקר ולסיפור סיפורים זוהרת בסרט המעוצב להפליא".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה