טלוויזיה

אברי גלעד על קהילת הלהט"ב: "מה עדיף? שיהיו סטרייטים?"

איש התקשורת שיתף את דעותיו לגבי קהילת הלהט"ב: "אלף טיפולים לא יסדרו את זה. לא לא. הבנה, קבלה, עיגון חוקי למשפחות כאלה יאפשרו להרבה אנשים להיות שונים, אבל בדיוק כמו כולם. משפחה"
מערכת ice |  7
אברי גלעד (צילום פייסבוק/ אברי גלעד)
בטורו השבוע לישראל היום, אברי גלעד מגיש רשת 13 לשעבר, התייחס לנושא מצעד הגאווה וקהילת הלהט"ב בישראל, זאת כשהוא מזכיר גם את העובדה שהוא מנהל טקסי נישואים חילוניים לזוגות גאים.
"כיוון שמצעד הגאווה, בחודש הגאווה, בעיר הגאווה, בעולם הגאווה, אני מבקש לומר כמה מילים על הקהילה הגאה", פתח גלעד. "אני מרשה לעצמי בתור סטרייט לדבר על הקהילה כי ראשית, אני עורך טקסי נישואים חילוניים לזוגות הומואים, לסביות, ביסקסואלים וטרנס כבר הרבה שנים, ודרך הראיונות האישיים שאני עורך עם כל מי שאני מתכבד לערוך את הטקס שלהם, אני לומד הרבה על מה שקורה בפלח המשפחתי של הלהט"ביה. חוץ מזה, רעייתי שתחיה עובדת בקו תמיכה לקהילה, והמצוקות מגיעות הביתה. אז אני מרשה לעצמי".
 
גלעד המשיך: "מכל טקסי הנישואים שאני עורך, אין מרגשים כטקסים חד־מיניים. יש שם תמיד סיפור משפחתי מורכב, סודות, חשיפות, התנגדויות, חרמות, השלמות, וכמובן סיפורי יציאה מהארון עם 50 דרכים לעזוב את המחבוא ו־100 דרכי תגובה משפחתית על הגילוי. זה אף פעם לא פשוט, זה דורש מאבק. כשנאבקים על אהבה, מוכיחים את חוזקה ומחזקים אותה עוד. הרבה זוגות חד־מין עברו ביחד וואחד סיפור, נאחזו באהבתם כנגד כל הסיכויים, וזוכים בסוף, ובהתחלה, לעמוד תחת חופה, שאף גורם רשמי לא מכיר בה".
עוד הוסיף איש התקשורת: "אני פוגש הורים, שחלקם אמרו בהתחלה שלא יכול להיות, ואחר כך התבאסו וניתקו יחסים, ואחר כך התגעגעו, וחידשו, וקיבלו לאט־לאט, אבל אלה לחתונה לא יבואו. יש גבול. בסדר, החבר נחמד והכל, אבל חופה גדול עליהם. ואז מגיע יום החתונה ובשעות האחרונות משהו זז, ופתאום מתקבל אישור, הוא מגיע. היא מגיעה. ובא הורה קמוש, נבול, לא כך דמיין את החתונה של הבן או הבת. ממש לא. אבל הרבה פעמים, כמעט תמיד, משהו במהלך הטקס פתאום מושיב את ההבנה שזאת המציאות, וזה קורה, ואפשר לנסות להכחיש עד מחר, אבל יש פה טבעות והכל, ומשפחה נוצרת. ויש הורים שפתאום מחליטים להצטרף למשפחה הנוצרת, ומתמלאים אוויר, ומסיימים את האירוע בשמחה על הדרך שעברו ביום אחד".
לסיום כתב גלעד: "תנו כבוד למשפחות להט"ביות. הן האופציה הכי טובה עבור אנשים עם נטייה חד־מינית או מורכבת או מה שלא יהיה. בקוטב השני יש הומואים שמעבירים את חייהם במסיבות סמים עד אובדן, בסקס כה המוני שכבר אין בו פרטים, אין אנשים, רק איברים. אנשים שחיו בסצנה הזאת מדווחים על איבוד צלם. לא פחות. אז מה עדיף? שיהיו סטרייטים? זה לא יקרה. אלף טיפולים לא יסדרו את זה. לא לא. הבנה, קבלה, עיגון חוקי למשפחות כאלה יאפשרו להרבה אנשים להיות שונים, אבל בדיוק כמו כולם. משפחה".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    גועל נפש בע״מ
    משה 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אבל אברי שלנו צריך להתפרנס איכשהו,בטלויזיה לא רוצים אותו,והוא בעצם חסר מקצוע,אז כשאין דגים,גם סרטן הוא דג.
    סגור
  • 5.
    אחלה להם ןאחלה לנו... אבל למה בערום
    יורמן 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה הכל כל כך מיני או נקרא לזה המוני, למה להבליט את אברי מין, מה כל התנועה הזו מתגאה באברי המין של חבריה. לי נורא מביך להיות במצעד גאווה זה פשוט הפך לסצנה מארץ הברברים חסרי התרבות . פשוט בוטה
    סגור
  • 4.
    חבל שאתה לכוד בסטראוטיפים של עצמך
    ארנון 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 1
    דעתך על טיפולי המרה , נובעת מהרגשה פנימית דלך ולא מידע. מיודעי דבר במשרד הבריאות נודע לי שטיפולי המרה (שאני בעצמי לא יודע כיצד הם פועלים)עובדים ב60% מהמקרים , אך דוח על כך ממשרד הבריאות לא פורסם בעקבות לחצים של מעודדי להטביזם.ממך הייתי מצפה לבדיקה יותר מעמיקה , ולא לתיחחסות שנובעת מתחושות בטן ופופוליזם להט"בי.
    סגור
  • 3.
    אברי כנראה בתור שמאלן לשעבר נפלת די בקלות בפרוגרסיביות
    אלי 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    או בגלל שאתה עורך טקסי נישואין לשני גברים שמתחתנים (מעניין שאין טרנד לשלש גברים בייחדאולי יגיע הטרלול בהמשך) אז נפלת בפח אף אחד לא מעניין אותו מה אלרים עושים מצידי שיתחתנו עם פרה או חזיר, אבל מה הקטע במצעד ומה הקטע בגאווה??? תחיה איך שבא לך ושחרר
    סגור
  • 2.
    אברי גלעד
    אני 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כל מילה בסלע
    סגור
  • 1.
    ממש שאין לי בעיה עם זה אבל......
    דויד 06/2022/10
    הגב לתגובה זו
    1 2
    למה צריך לעשות מצעד לא מבין? כאילו האם כל מי ששונה יעשה מצעד? הרי אנחנו בישראל ואין 2 אנשים דומים יוצא מזה שצריך מצעדים כל הנה. לדתיים,לחרדים,לחופשיים,לעצמאים,לנשואים,לילדי הנשואים,לילדי הלהט"ב, וערבים,ונוצרים,ובכל קהילה כזאת יש עוד 1000 שונים אחד מהשני. דבר נוסף.אם אתה בוחר דרך חיים מסויימת,מדוע אתה צריך ללכת היכן שלא סובלים את התופעה ולצעוד שם.נראה אותם צועדים בשכם עם דגלי ישראל למשל.או ברמאלה או בכל מקום אחר(אפילו באירופה כבר מסוכן ולא נכון.) הכול טוב בחרתם דרך סבבה לא צריך להפריע לאחרים להמשיך לחיות.כל שבוע יש איזה יום שסוגר את תל אביב.פעם אופניים פעם מרתון פעם להט"ב ועוד מיליון הפגנות של כל מיני.יאאלה תנוחו.
    סגור
  • לא לחתונה
    ריקי 06/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מצעד הגאוה מיותר.על מה הגאווה? זו סטייה!!! זאת בעיה ואין מקום לגאווה.והבעיה שהתקשורת מעודדת את השטות הזאת.וכל מיני ידוענים מצטרפים לשטות הזאות. לאברי גלעד זו פרנסה..אותי זה דוחה.
    סגור