טלוויזיה

אברי גלעד חושף: "ייסורי מצפון בגלל 45 שקלים"

המגיש של רשת 13 סיפר לקראת יום כיפור על 'הכפרה' שהוא העניק לאדם: "ירדתי לנגב כדי ללמד על הפרעת קשב, ולמדתי בעצמי על זיכרון, וסליחה, ולהיות בנאדם טוב בלי לעגל אף פינה. ואת השטר נתתי לקבצן בצומת שלא ידע מה נפל עליו"
מערכת ice |  3
אברי גלעד (צילום פייסבוק/ אברי גלעד)
בפוסט מרגש שהעלה לקראת יום כיפור שחל היום (שלישי), מגיש רשת 13 הוותיק אברי גלעד סיפר על אירוע בעל משמעות רבה שקרה לו שהדגים עד כמה הכפרה חשובה לאנשים, גם אם חולפות שנים רבות.
גלעד כתב: "לפני כמה ימים הזדמנתי לישוב מבועים שבנגב, לתת הרצאה. בסוף האירוע ניגש אלי אדם והושיט לי שטר של חמישים שקלים. אמר לי- אולי תזכור, לפני עשרים וחמש שנים היתה לך תכנית, "יהיה טוב", ובמסגרתה שיפצת את תחנת מגן דוד בנתיבות. בטח שזכרתי. מכל תוכניות הטלוויזיה שעשיתי בחיי ושכחתי מזמן, את המעשים למען הקהילה שזכיתי לעשות לא שכחתי. עדיין זוכר איך לקחתי את ילדי רהט ליום כיף בחרמון ובהעדרם בנו אנשיי חדר מחשבים לתועלתם, עדיין זוכר איך שיפצתי עם חברי היקר דודו (מהום סנטר) את הבקו"ם בתל השומר, את התחנה המרכזית של גדרה, את מעיין קרת ביקנעם ועוד ועוד. אז גם את מד"א נתיבות זכרתי".
 
עוד הוסיף: "הייתי אז ילד" המשיך האיש עם החמישים שקל, "ואתה ישבת מחוץ למד"א, ולא עשית כלום". נכון. חיכיתי שיגמרו איזה שלב בשיפוץ, שעות של המתנה, ולא היה לי מה לעשות כי עדיין לא היו טלפונים חכמים, והמילה שעמום עדיין היתה בתוקף.   "...ולי היה ביד בְּרִיק, ואתה שאלת מאיפה לי". וואלה. נזכרתי. חולשתי למאפים מטוגנים היתה אז בשיאה, עדיין לא התחלתי לחשוב בריאות, והבריק הפריך המבריק משמן, הממולא תפוחי אדמה וירקות בידו של הילד משך אותי כמו מגנט.  "שאלתי אותך אם אתה רוצה שאביא לך מהדוכן בשוק ואמרת כן, נתת לי חמישים שקל והבאתי לך אחד". נו, בטח שאני זוכר. עשה לי את היום".
גלעד המשיך: "והוא ממשיך "הבריק עלה חמישה שקלים, ולא החזרתי לך עודף". וואלה. את זה לא זכרתי, אבל הוא כן. ומאז הוא מסתובב עם יסורי מצפון קלים על הארבעים וחמישה שקלים שלקח לעצמו כילד.  והנה אני, לפני יום כיפור, כאילו צצתי במיוחד בשבילו כדי לקיים מצוות בקשת סליחה וכפרה. התרגשתי ממש.  "אז הנה החמישים שקל שלך" הוא מסיים ונותן לי את השטר.  מי אני שלא אקח. לקחתי".
לסיום הסביר: "וככה יצא שירדתי לנגב כדי ללמד על הפרעת קשב, ולמדתי בעצמי על זיכרון, וסליחה, ולהיות בנאדם טוב בלי לעגל אף פינה. ואת השטר נתתי לקבצן בצומת שלא ידע מה נפל עליו. מקווה שהוא קנה בזה בריק. חתימה טובה, אם יש סיפור ישן שיושב , זה הזמן לסגור אותו. ואם אתם מתגעגעים לתכניות ישנות שלי, יש באתר החדש שלי דוגמיות מכולן".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הזבל במיטבו
    זכאי 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גלעד הינו הזבל במיטבו
    סגור
  • איכשהו ברור לכל אדם עם טיפה שכל שבמקרה הזה אתה הזבל
    ז.ב.ע. 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אברי אולי הוא מתאים להגדרה שלך אבל לא הבאת את ההקשר הנכון כי בסיפור הזה הוא לא זבל ואתה כן. זבל ולא במיטבו בכלל. סתם זבל מיותר.
    סגור
  • 1.
    יפה מאוד... (ל"ת)
    אנני 10/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור