שיווק ופרסום
אשת השיווק של החודש: סא"ל תמר לווים, ראש מערך ההסברה בפיקוד העורף
בצל מבצע "עם כלביא", פיקוד העורף יצא בקמפיין מיוחד בכיכובם של יעל בר זוהר ודני דויטש אשר הדריכו את הישראלים כיצד יש להתנהל בעתות חירום. סא"ל לווים, ראש מערך ההסברה בפיקוד העורף, היא אשת השיווק של חודש יוני של אתר ice
במסגרת המערכה שהובילה ישראל מול איראן בחודש שעבר, האזרחים נחשפו לשלל סרטונים שפרסם פיקוד העורף בערוצי הטלוויזיה, בתחנות הרדיו ובמדיה החברתית. בכדי להדריך את הציבור הישראלי בעתות חירום, הוחלט להפיק סרטונים שונים שילוו את האזרחים ברגעים בהם נשמעת אזעקת צבע אדום בעקבות שיגורי הטילים לעבר שטחי המדינה.
הדוגמנית ומגישת הטלוויזיה יעל בר זוהר ולשעבר חזאי מזג האוויר דני דויטש, הובילו את סדרת סרטונים של פיקוד העורף באמצעות לפמ. השניים הדריכו את אזרחי ישראל, שהתמודדו עם תחושות של דאגה וחרדה לביטחונם האישי, היכן יש להימצא בהישמע אזעקת צבע אדום.
סא"ל תמר לווים, ראש מערך ההסברה בפיקוד העורף, אחראית על המהלכים השיווקיים והתדמיתיים של הגוף הצבאי. מאיה גלאון, סופרווייזר הפקה במיל׳ בענף ההסברה פיקוד העורף, סיפרה ל-ice כיצד ניתן להוביל בהצלחה את מבצע ההסברה המורכב, איך מצליחים להפיק בזמן סרטוני הדרכה שמותאמים להסלמה ביטחונית מסוימת בישראל ומדוע יעל בר זוהר ודני דויטש נבחרו לשמש כפרנזטורים של פיקוד העורף?
כיצד סא"ל תמר לווים ניהלה את מבצע ההסברה המורכב ביותר של צה״ל?
ב-13 ביוני, בשעה שלוש לפנות בוקר, נשמעו אזעקות בכל רחבי ישראל. בעוד רוב הציבור עוד התעורר להודעות החירום, ענף ההסברה של פיקוד העורף היה כבר בעיצומו של ניהול האירוע.
ב-13 ביוני, בשעה שלוש לפנות בוקר, נשמעו אזעקות בכל רחבי ישראל. בעוד רוב הציבור עוד התעורר להודעות החירום, ענף ההסברה של פיקוד העורף היה כבר בעיצומו של ניהול האירוע.
בראש הענף, עומדת סא"ל תמר לווים. תפקידה, בשנים האחרונות, היה לא רק להעביר הנחיות לציבור, אלא לדאוג שההיערכות בזמן חירום תהיה מיידית, בזמן אפס ותספק מערכת משומנת שתדאג שהמסרים יובנו, ייקלטו ויושמו בזמן אמת.
האתגר הפעם היה שונה. ישראל מצויה במצב לחימה כמעט שנתיים מול חיזבאללה וחמאס. אולם התקיפות מאיראן, עם טילים ארוכי טווח, מסוכנים יותר ומדויקים יותר, יצרו איום חדש חמור פי כמה שדרש היערכות הסברתית מסוג אחר. הציבור הישראלי נדרש להבין הנחיות חדשות ולפעול לפיהן כדי לשמור על חייו.
בענף ההסברה בנו מראש מהלך מדויק, רב-ערוצי, שהתפרס על טלוויזיה, דיגיטל, רדיו, משפיענים ותוכן מותאם למגזרים שונים. המטרה הייתה ברורה: שההנחיות יגיעו לכל בית בישראל, בכל שפה, בצורה ברורה, גם בשעות חירום.
פיקוד העורף עוסק בהצלת חיים, וזה גם מה שקרה בפועל. בזכות ההיערכות, התכנון והביצוע המדוקדק של תמר וצוותה, המסרים עברו בצורה אפקטיבית, והציבור ידע מה עליו לעשות בזמן אמת.
התוצאות היו מרשימות, תרחישי הייחוס דיברו על מאות הרוגים והרס נרחב בעוד שבפועל, המספרים היו נמוכים הרבה יותר מה שאפשר לעורף להיות איתן ולצה״ל, להשיג ניצחון מהיר ומוחץ.
סא״ל לווים תסיים בחודשים הקרובים את תפקידה אולם האופן שבו נבנה ונוהל מבצע ההסברה האחרון צפוי להישאר כסטנדרט לפעילות פיקוד העורף מול האיומים הבאים, שהולכים ומסתבכים, במשך שנים ארוכות. הקמפיין עלה ממש עם תחילת המלחמה.
האם נערכים לכך מראש? ואם כן איך מצליחים לשמור על כך בסוד כל כך טוב?
במערך ההסברה של פיקוד העורף אין הפתעות, יש היערכות. לאורך כל השנה, גם בשגרה, פועל המערך סביב השעון ומתרגל תרחישים שונים, בהתאם להנחיית המטכ"ל. עבורם נבנים קמפיינים מבעוד מועד. כשהאירוע מגיע, התגובה מהירה, מדויקת ומתוזמנת.
במערך ההסברה של פיקוד העורף אין הפתעות, יש היערכות. לאורך כל השנה, גם בשגרה, פועל המערך סביב השעון ומתרגל תרחישים שונים, בהתאם להנחיית המטכ"ל. עבורם נבנים קמפיינים מבעוד מועד. כשהאירוע מגיע, התגובה מהירה, מדויקת ומתוזמנת.
המבנה של המערך הוא ייחודי: כמו אקורדיון, בשגרה מדובר בצוות סדיר רזה אך אפקטיבי, ובחירום המערך מתרחב עם מיטב אנשי המילואים מהתעשייה האזרחית. מדובר באנשי קריאייטיב, הפקה, דיגיטל ואסטרטגיה מהשורה הראשונה, שחוזרים למדים, אבל מביאים איתם כלים של העולם השיווקי המתקדם ביותר.
כך למשל, מאחורי הקמפיין של יעל בר זוהר ודני דויטש עמדו: יובל פרחי, סמנכ"ל קריאייטיב בכיר באזרחות ומנהל הקריאייטיב של פיקוד העורף במיל', מאיה גלאון, בעלת חברת הפקה ומנהלת ההפקה והדיגיטל במיל', נועה לב, מנהלת שיווק בכירה ואשת אסטרטגיה במערך ההסברה במיל', יורם כהן, בעלים של משרד פרסום באזרחות וראש ענף ההסברה במילואים.
איך נבחרה דווקא יעל בר זוהר לתפקיד הפרזנטורית של הקמפיין, לצידו של דני דויטש?
בשעת חירום, האתגר המרכזי הוא להגיע לקשב של הציבור. הלחץ גבוה, הרעש התקשורתי עצום וצריך להעביר מסרים מצילי חיים באופן מיידי, אמין ונגיש. יעל בר זוהר נבחרה כי היא מגלמת שילוב ייחודי: גם אמא, גם דמות ציבורית אהובה וגם אזרחית מודאגת בדיוק כמו כל אחת ואחד מאיתנו.
בשעת חירום, האתגר המרכזי הוא להגיע לקשב של הציבור. הלחץ גבוה, הרעש התקשורתי עצום וצריך להעביר מסרים מצילי חיים באופן מיידי, אמין ונגיש. יעל בר זוהר נבחרה כי היא מגלמת שילוב ייחודי: גם אמא, גם דמות ציבורית אהובה וגם אזרחית מודאגת בדיוק כמו כל אחת ואחד מאיתנו.
לצידה, מופיע דני דויטש, מסביר פיקוד העורף ומגיש חדשות בעבר, עם נוכחות סמכותית. יחד נוצר דואט שמצליח לחדור לסלון הביתי ולשבור את רצף הלחץ התקשורתי עם מסר פשוט, ברור ומנחם.
האם נראה בעתיד קמפיינים נוספים עם פרזנטורים מהשורה הראשונה? ואיך משתנה מערך ההסברה מול הטרנדים והפלטפורמות החדשות?
פיקוד העורף תמיד ידע להתאים את עצמו לרוח התקופה. לאורך השנים, הוביל המערך קמפיינים עם פרזנטורים מגוונים שהתאימו לרגע, לקהל ולמסר. גם כיום, לא מדובר רק בפרצוף מוכר אלא בהתאמה אסטרטגית לפי קהל היעד, המדיום, והמצב בשטח.
פיקוד העורף תמיד ידע להתאים את עצמו לרוח התקופה. לאורך השנים, הוביל המערך קמפיינים עם פרזנטורים מגוונים שהתאימו לרגע, לקהל ולמסר. גם כיום, לא מדובר רק בפרצוף מוכר אלא בהתאמה אסטרטגית לפי קהל היעד, המדיום, והמצב בשטח.
הגישה ברורה: להיות רלוונטי, מהיר, ברור ומותאם לקהל. כך למשל, בני נוער יפגשו את המסרים בטיקטוק בשיתוף פעולה עם המשפיענים המובילים בארץ, עם כולם שיתופי פעולה משליחות וצו השעה.
עוד ב-
בוואטסאפ תוכלו למצוא תכנים במה שהפך להיות הערוץ הגדול ביותר בישראל, הטלוויזיה תארח את המסבירים המובילים וכל דוברי השפות בישראל יקבלו תכנים מותאמים לשפה ובפלטפורמות הרלוונטיות אליהם - מערוצי הטלוויזיה ועד שיתופי פעולה עם העיריות, רבנים, ארגונים ומשרדים ממשלתיים. פיקוד העורף לא מחכה שהקהל יבוא אליו, הוא הולך לקהל, בכל פלטפורמה, בכל מצב, עם מסר אחד: הנחיות פיקוד העורף מצילות חיים.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



