שיווק ופרסום

מודי כידון: סגירת ערוץ 10 תפגע דרמטית בענף הפרסום המעסיק אלפי עובדים

יו"ר איגוד הפרסום התייצב לצד ערוץ 10 והעביר פנייה לכרמל שאמה-הכהן. "התחרות מצד ערוץ 10 הביאה לירידה של 70% במחיר ספוט של 30 שניות"
משלחת התומכים בערוץ 10 מקבלת חיזוק נוסף, הפעם מצד ענף הפרסום שעתיד להיות זה שיושפע ממה שיעלה בגורלו של הערוץ. מודי כידון, יו\"ר איגוד הפרסום העביר הבוקר (יום ב\') פנייה ליו\"ר ועדת הכלכלה כרמל שאמה-הכהן עם העתקים לרה\"מ נתניהו ושרי האוצר והתקשורת בה הוא מצביע בפניהם על ההשלכות ההרסניות לענף הפרסום במידה והערוץ ייסגר.
כידון תומך בדחיית פרעון חובותיו של ערוץ 10 וכותב ליו\"ר ועדת הכלכלה: \"סגירה של אחד משני ערוצי הברודקאסט המסחריים תביא בוודאות לפגיעה דרמטית בענף הפרסום. המשמעות של סגירה של ערוץ טלוויזיה מסחרי תהיה צמצום מיידי לכדי מחצית של התחרות בענף הפרסום בטלוויזיה והורדה למחצית את היצע זמני הפרסום בטלוויזיה. הפגיעה בתחרות ובהיצע זמני הפרסום בטלוויזיה תביא במהירות לעלייה במחירי הפרסום ולכיווץ שוק הפרסום בטלוויזיה\".
ערוץ 10 הביא לירידה במחיר פרסומת של 30 שניות, מ-2600 דולר ל-750 דולר
\"די להביט בנתוני שוק הפרסום בטלוויזיה\", כותב כידון \"בכדי להבין את גודל הפגיעה הצפויה בענף הפרסום ואת ההשפעה השלילית הצפויה על מאות רבות של עובדים ולבסוף גם על מחירי המוצרים לצרכן הסופי\".
יו\"ר איגוד הפרסום גילה טפח מפעילותו של ענף הפרסום וציין בפנייתו לוועדת הכלכלה כי בשנת 2001, בטרם החל ערוץ 10 לפעול, עמד היקף שוק הפרסום בטלוויזיה בישראל על כמיליארד שקל. עם כניסתו של הערוץ לשוק, ציין כידון, צמחה הפעילות עד להיקף של כ 1.65 מיליארד שקל בשנת 2010\".
כידון חושש באופן טבעי מצמצום התחרות בשוק הטלוויזיה, מה שיעלה כמעט בוודאות את מחירי הפרסום בטלוויזיה בעידן של שני ערוצים מסחריים בלבד. לדבריו, \"אם המחיר הממוצע עבור 30 שניות פרסום בערוץ ברודקאסט עמדה בשנת 2001 על כ-2600 דולר, הרי שהתחרות שסיפק ערוץ 10 (הגדלת היצע ותחרות על מחיר) הביאה לירידה דרמתית במחיר הפרסום, כך שבשנת 2010המחיר עבור אותם 30 שניות הנו כ 750 דולר, ירידה של כ 70%\".
ברוח המחאה: עלייה במחירי הפרסום, תגולגל כמעט כולה על הצרכן הסופי
עוד כותב כידון, \"ברור למדי שסגירה של אחד משני ערוצי הטלוויזיה המסחריים יצמצם בחזרה ובאופן חד את היקפי הפרסום בכלל ובטלוויזיה בפרט, צמצום שייפגע ישירות בענף משרדי הפרסום המעסיק אלפי עובדים באופן ישיר ונסמכים עליו עוד מאות רבות של מקומות עבודה בקרב ספקי משנה (חברות הפקה של פרסומות, מוסיקה לפרסומות וכן הלאה).
ברוח המחאה החברתית על יוקר המחייה, כידון בוחר ללחוץ על נקודות רגישות ומעלה סברה נוספת: \"לעלייה חדה במחירי הפרסום תהיה ככל הנראה השפעה מיידית על מחירי המוצרים לצרכן הסופי, שכן מטבע הדברים ייקור במחירי הפרסום יגולגל כמעט כולו על הצרכן הסופי\".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    סגירת ערוץ 10- אסון לתקשורת הישראלית...אבל..
    אנונימי 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לענף הפרסום הוא יכול לעשות רק טוב...מצב כזה יאלץ את משרדי הפרסום לשנות את המודל העסקי שלהם...להקדם לדיגיטל ולתוכן באינטרנט כמו שעושים בכל העולם. הענף שבוי בבינוניות מתמשכת
    סגור
  • 8.
    כולם מדברים על גיתם
    ג' כתבינו בניו יורק 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל במקאן פיטרו עד כה 90 עובדים ובאדלר 40.
    סגור
  • 7.
    מודי עדיין סופר בדולרים, שווה לעדכן אותו
    אילן 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עברנו לש"ח + יש גם המצאה חדש: אינטרנט! (יש מצב שזה גם יצליח).
    סגור
  • 6.
    לזה קוראים דמעות תנין
    ג. 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק עכשיו סגרת את הסוהו שהיה רווחי יותר משאר המשרד ואתבה עוד נותן עצות לאחרים איך שלמור על הענף?? תתבייש!
    סגור
  • 5.
    אוי יו יויי! (ל"ת)
    עידו 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 4.
    די כבר ערוץ 10, אכלתם לנו את הראש
    אנונימי 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את מי עוד תזעיקו לעזרתכם? חוץ מהדאלאי לאמה כולם כבר העבירו מכתבים לוועדת הכלכלה!
    סגור
  • 3.
    שאמה-הכהן, אתה שם??? (ל"ת)
    אנונימי 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מודי כידון יורה ובוכה
    אנונימי 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פיטר 20 עובדים ועכשיו ניצב לצד ערוץ 10. תעמוד לצד העובדים קודם!
    סגור
  • 1.
    ובעיקר זה יפגע ב"סופרים"
    קול המפרסם 11/2011/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסופר-קומישן למי שלא הבין. לא רק שערוץ 10 מעט נדיב יותר בסופרים שהוא נותן,ברגע שישאר רק ערוץ 2 ,הוא יהיה הרבה יותר קמצן בסופרים. ומה יעשו אז מודי וחבריו. ערוץ 10 לא הביא לירידה משמעותית במחירי המדיה ,הוא פשוט התיישר עם ערוץ 2 והנתונים שמציג מודי הם סתם זריית חול בעיניים. אבל מעבר לזאת ערוץ 10 התחייב על יצירת טלוויזיה מצויימת,כזו שתהיה אלטרנטיבה לערוץ 2 ולא חיקוי דהוי ולא מוצלח כמו שיש עכשיו. זה לא פלורליזם תקשורתי. זה סתם קקופוניה ומזה יש מספיק כדי שלא נשחית על זה תדרי שידור יקרים. ובאשר לאנשים,יהיה צורך להתייעל (מה זה הוא הפך להיות נושא דגל האבטלה,פלחות משבוע אחרי גל פיטורים בגיתם?! האלללו)
    סגור