קריירה ולימודים

ביטוח לאומי יחסוך כסף למאות אלפי ישראלים, מי הזכאים?

ניצחון לאופוזיציה שאושר בטרומית: דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות מופחתים למי שפרש פרישה מוקדמת, המהלך ייצב כלכלית את כלל הזכאים?
כפיר אדר | 
המוסד לביטוח לאומי (צילום pexels, פלאש 90/ יונתן זינדל)

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות מופחתים למי שפרש פרישה מוקדמת של חבר הכנסת פטין מולא. 21 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

הוצע לקבוע כי עובד שפרש פרישה מוקדמת וסכום הפנסיה החודשית שלו נמוך מגובה השכר הממוצע, ישלם דמי ביטוח בריאות ודמי ביטוח לאומי מופחתים. בדברי ההסבר נכתב: "סכום הפנסיה החודשית לעובד שפרש פרישה מוקדמת הוא נמוך ועולה מדי שנה עם הקרבה לגיל הפרישה המוסדר בחוק".
 



עוד נטען: "כיום עובדים ועובדות רבים נפלטים ממעגל העבודה בגילאים מבוגרים או נאלצים לפרוש בעל כורחם בדרך של פרישה מוקדמת. עובדים ועובדות רבים נתקלים במחסום גיל בבואם למקומות עבודה ולמעשה הפרישה המוקדמת נכפית עליהם".

מתוך העובדים והעובדות היוצאים לפרישה מוקדמת הרוב הן נשים שעסקו במקצועות שוחקים או עבדו במקומות עבודה אשר מעודדים פרישה מוקדמת. אישה נשואה אשר יוצאת לפנסיה מוקדמת מוגדרת על ידי המוסד לביטוח לאומי כעקרת בית ובעלה הוא זה שמשלם עבורה דמי ביטוח לאומי ובריאות, בעוד נשים שהן רווקות או גרושות משלמות דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות מלאים מתוך הפנסיה המוקדמת שהיא מופחתת ממילא.
מטרת החוק המוצע היא להסדיר תשלום מופחת של דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות  לאוכלוסייה זו על מנת להביא להגדלת הכנסתה בעת הפרישה המוקדמת ובכך לחיזוק יציבותה הכלכלית.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה