קריירה ולימודים

מוצרי אפל הולכים להשתנות: "סגנו" של ג'ובס נפרד

האיש שיצר את האייפון, האייפוד, האוזניות, המחשבים ועוד מוצרים רבים של אפל, ואף שימש כקריין סרטוני ההכרזות שלה, החליט על פרידה סופית מהחברה לאחר 30 שנה
יאיר מור | 
גוני אייב (צילום tua ulamac / flickr)
סוף עידן: ג'וני אייב, המעצב האגדי של אפל, נפרד מהחברה שבה ואיתה עבר ב-30 השנים האחרונות, כך מדווח הבוקר (רביעי) העיתון ניו-יורק טיימס. זאת לאחר החלטה משותפת שלו ושל החברה לא לחדש חוזה אסטרונומי שעליו חתם מולה לפני 3 שנים.
אייב בן ה-55 הצטרף לאפל ב-1992, ושימש בתפקיד כפול: מצד אחד, הוא היה המעצב הראשי שלה, ונחשב למי שיצר את העיצובים של המוצרים האייקוניים ביותר שלה – מחשב ה-iMac, נגן המוזיקה אייפוד, האוזניות הלבנות חסרות הספוגים והגומיות, האייפון, האייפד והאפל ווטש; מצד שני, הוא שימש גם כקריין סרטוני התדמית למוצרי החברה, בזכות הקול הרדיופוני, המבטא הבריטי המהוקצע וחיתוך הדיבור שאין הרבה דרכים להגדיר בעברית, ולכן נגדיר אותו באנגלית – "posh" (סלנג שפירושו אלגנטי/אליטיסטי).
 
ב-2019 עזב אייב את אפל באופן רשמי, ודיווחים בנושא טענו כי הסיבה היא אדישותו של המנכ"ל, טים קוק, כלפי כל נושא העיצוב, שקודמו, מייסד החברה סטיב ג'ובס, עודד וקידם באופן חסר תקדים בתעשייה, עד כדי כך שיצר עבור אייב תפקידים חדשים; בספרו הביוגרפי של ג'ובס, שהתבסס על ראיונות שערך איתו ועם מקורביו העיתונאי וולטר איזקסון, אף מצוטט היזם המנוח כאומר על אייב: "הוא לא רק מעצב – יש לו יותר כוח תפעולי מלכל אחד אחר באפל חוץ ממני".
עם זאת, העזיבה הרשמית לא היתה סופית – אייב הקים סטודיו עצמאי לעיצוב בשם LoveFrom, שחתם מייד על חוזה עתק עם אפל לייעוץ חיצוני בענייני עיצוב למשך שלוש שנים, בעלות מוערכת של כ-100 מיליון דולר. בזמנו אמר קוק כי החברות תעבודנה יחד "לתוך העתיד הרחוק" – אך כעת, משהתקרב מועד חידוש החוזה, החליטו שתי החברות שלא לחדש אותו, במה שעשוי להוות הוכחה רטרואקטיבית לכך שקוק לא אמר אמת כאשר טען שהדיווח אודות כעס של אייב כלפיו בשל אדישותו לתחום העיצוב הוא "מגוחך".
העיצוב באפל ימשיך להתנהל רשמית תחת אחריותו של סמנכ"ל התפעול, ג'ף וויליאמס, כאשר על עיצוב החומרה אחראית אֶווַנְס האנקי ועל עיצוב התוכנה אלן דַיי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה