כסף וצרכנות

מה עומד מאחורי הדרמה בשוק הקריפטו?

גיא בית-אור, הכלכלן הראשי של פסגות: "נראה כי עליית האינפלציה החלה להכות גם בשוק הקריפטו. החולשה בשוקי המניות צפויה ללוות אותנו בשבועות הקרובים"
איתמר כהן |  1
גיא בית אור (צילום פסגות)
המסחר בשוק המטבעות הדיגיטליים התנהל בסוף השבוע בירידות חדות, כשבשיאו צנח הביטקוין ביותר מ-22% - משווי של 56.1 אלף דולר ל-43.4 אלף דולר. בהמשך המסחר, המטבע המוביל התאושש - וטיפס לשווי של 48.2 אלף דולר.
המטבע השני בחשיבותו, את'ריום, איבד בשיאו אתמול יותר מרבע מערכו, אך בהמשך מיתן את הירידה ל-10.2% לשער של 4,043 דולר. בסך הכל, שוק הקריפטו איבד בסוף השבוע יותר מ-300 מיליארד דולר. המטבעות הדיגיטליים המובילים, שנסחרים ללא הפסקה, מתנהלים כעת בעליות: ביטקוין מתחזק ב-0.2% לשווי של 49,352 דולר, ואת'ריום מטפס ב-2.2% לשווי של 4,215 דולר.
 
לדברי גיא בית-אור, הכלכלן הראשי של פסגות: "נראה כי העלייה באינפלציה והמשמעות שלה לנזילות בשווקים החלה להכות גם בשוק הקריפטו בסוף השבוע, וככל הנראה הירידות התעצמו דרך פוזיציות שנאלצו להיסגר בשוק הנגזרים (Margin calls). זה לא סוד שלא מעט מהמסחר בשוק הקריפטו נעשה עם מינוף של המשקיעים - מה שהופך אותו לשוק הרבה יותר תנודתי ורגיש במיוחד לתנודתיות גבוהה בשוקי המניות. בסופו של דבר, הדרמה האחרונה בשוק הקריפטו היא ביטוי נוסף לאווירת ה-Risk-off שהשתלטה על השווקים, וכעת יהיה מעניין לראות כיצד השווקים יגיבו בפתיחת השבוע לדרמה הקטנה בשוק הקריפטו".
מה מניע את שוק המניות?
בית-אור מציין כי "הווקטור הראשון הוא נתוני הבסיס כמו רווחי החברות שמשתקפים גם דרך נתוני המאקרו, והשני הוא הנזילות שנקבעת על ידי הבנקים המרכזיים דרך המדיניות המוניטרית. בנוגע לווקטור הראשון, אין ספק שרמת הפעילות הכלכלית עדיין חזקה, אך אנו כבר כמה זמן רואים את מגמת ההאטה שנמצאת מעבר לפינה - בין אם בחולשה המסתמנת בצריכה הפרטית, או התעשייה שמושפעת מהשיבוש המתמשך בשרשראות האספקה ומשבר האנרגיה בעולם - ואל תוך אלה הגיע וראינט אומיקרון, שצפוי רק להחריף את המגמות האלה בחודשים הקרובים.
"בנוגע לווקטור השני, בתקופה כזו הבנקים המרכזיים נוטים לתת יותר נזילות, אך הפעם לבנקים המרכזיים אין את המותרות האלה שכן האינפלציה גבוהה, וכפי שיו"ר הבנק הפדרלי, ג'רום פאוול אמר - כבר לא ניתן לומר שהאינפלציה ארעית. לאור זאת, אנו לא באמת צריכים להיות מופתעים מחולשה בשוקי המניות, שלהערכתנו עוד צפויה ללוות אותנו בשבועות הקרובים", מסביר בית-אור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים
    נכה צהל הלום קרב 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים ניצל הלומי קרב בניקוי כספומטים במשך 12 שנים ברציפות שילם חלק מהכספים אחרי 9 ו 8 שנים ועוד העז לטעון התיישנות שהוגשה תביעה לבית המשפט השופט גרשון גונטובניק דחה את טענת בנק הפועלים בושה לבנק הפועלים
    סגור