כסף וצרכנות

החלב יתייקר? זו ההמלצה של ועדת המחירים לשרי הממשלה

הוועדה לפיקוח על המחירים הגישה המלצה רשמית לשרים להעלות את מחירו של החלב, עקב עליית מחירם של חומרי הגלם. האם ליברמן יילחם?
מערכת ice | 
קרטוני חלב תנובה (צילום תנובה)
עליית מחירי המזון האחרונה שהורגשה בכיס של האזרחים ואף גררה את "מחאת הפסטה", הספיקה להירגע מעט לקראת חג הפסח, אך האם לאחר החג צפויה לנו התייקרות באחד מהמוצרים הבסיסיים ביותר?
ועדת המחירים שנמצאת בשיתוף משרד האוצר ומשרד החקלאות, המליצה אתמול (רביעי) לשר האוצר ליברמן ולשר החקלאות עודד פורר, להעלות את מחיר החלב, שכזכור הוא מוצר בפיקוח מחיר. ההמלצה היא להעלות את מחירו של החלב ב-6.49%.
מה הסיבה להמלצה? בוועדת המחירים מנמקים אותה בהתייקרות של חומרי הגלם, שלדבריהם התייקרו ב-6.82%.
שר האוצר ליברמן וחבר מפלגתו שר החקלאות, מנסים לעשות רושם של לוחמה ביוקר המחיה, וזו הסיבה להורדת המכסים שהכריז עליה ליברמן למורת רוחם של חלק מחברי הקואליציה. אך השאלה היא האם המהלך היה חלק מתוכנית מקיפה להורדת יוקר המחיה או רק מהלך מקומי של "הרגעת" הצרכנים לפני חג הפסח.
  

ועדת הפיקוח על המחירים הינה ועדה בין משרדית שפועלת מכוח חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים, בוועדה חברים ארבעה חברים; למשרד האוצר שני חברים בוועדה (כולל יו"ר הוועדה) ולמשרד הממשלתי הרלבנטי לתחום הפיקוח שני חברים נוספים (כאשר אחד מהם הינו המפקח על המחירים של אותו ענף).
בוועדה דנה בין היתר בקביעת מחיר מפוקח או שינויו, הטלה או הסרה של פיקוח מחירים וקביעה או שינוי של אופן הפיקוח על מוצר או שירות​. החלטות הוועדה מוגשות לשרים הרלבנטיים כהמלצות. חתימת השרים על הצו הרלבנטי מעניקה להחלטת הועדה תוקף חוקי. פעילויות הפיקוח והאכיפה הכוללות את אכיפת מנגנון הפיקוח וקיום קשר שוטף עם גורמים מפוקחים  מבוצעות על ידי מפקחי המחירים במשרדים הרלבנטיים, ולא על ידי ​ועדת המחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה