כסף וצרכנות

ליברמן מחלק הנחות להורים: סבסוד המעונות בדרך?

סבסוד מעונות היום עדיין לא הושלם, והורים רבים מחכים עדיין לתשובת קביעת הדרגה אחרי חודשים ארוכים מהגשת המסמכים. כעת באוצר שוב מאריכים את הדרגות הזמניות, הפעם, לא באופן אוטומטי
מערכת ice |  3
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
שר האוצר אביגדור ליברמן גרר את הורי הגיל הרך בישראל לסחרור תשלומים שסופו טרם נראה, והכל לפי מטרה אחת: להפסיק את סבסוד מעונות היום לילדי האברכים. התקנות החדשות לסבסוד מעונות היום בזרוע העבודה והרווחה במשרד האוצר, יצאו השנה באיחור, וכך גם בקשות הדרגה, וקביעת הדרגה. 
עם העיכובים הוחלט על הארכה אוטומטית של דרגות הסבסוד משנת הלימודים הקודמת לילדים ממשיכים, אך זו פקעה עם תחילת מרץ וזה חודש שלישי שהורים שטרם נקבעה דרגתם, נאלצים לשלם למעונות היום סכומים גבוהים שכוללים את הסכום החודשי המלא לצד החזרים על חשבון החודשים שחושבה הדרגה הזמנית. 
כעת בזרוע העבודה והרווחה שוב מחזירים את הדרגות הזמניות, הפעם לא באופן אוטומטי אלא בהסתמך על מילוי של מעין טופס בקשה נוסף עבור הורי הפעוטות, כשהסבסוד הזמני הזה יכסה את תשלומי המעונות מחודש מרץ ויחול עד חודש יוני או עד שתיקבע דרגה. 
בכך למעשה כמעט ועוברת לה שנת לימודים בה זרוע העבודה והרווחה לא מצליחה להתמודד עם עומס הפניות וטרללת הדרגות שקיבלה אינסוף תפניות לאורך השנה ומותירה את ההורים באי וודאות לאורך חודשים ארוכים. 
 
נזכיר כי בית המשפט העליון קבע בתחילת השנה פה-אחד כי הוראת המעבר אשר נקבעה ביחס להחלתם של מבחני התמיכה לסבסוד שכר הלימוד במעונות היום – ולפיה משפחות האברכים ייהנו מסבסוד שכר הלימוד רק עד לאמצע שנת הלימודים הנוכחית – אינה עולה בקנה אחד עם כללי המשפט המינהלי. בדעת רוב נקבע כי כללים אלו מחייבים שהוראת המעבר תוארך באופן שהמשפחות תמשכנה ליהנות מהסבסוד, בהתאם לאמות המידה שהיו נהוגות עד כה, עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית. הוראות הסבסוד שהשתנו פעם נוספת, אחרי שפורסמו ממילא באיחור, גררו את העומס ואי הוודאות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חזיר וכסף
    ירון בן נון 05/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממתי היצור הזה תוקע לעם ישראל מיסים?? ומה הוא עושה בכספי המדינה???? מי הימליך את היצורים ההזויים האלו .אני פשוט נימצא בממלכת ההידיוקראטיה העולמית .מיסכנים יהודי הארץ חייזרים מנהלים אותה עם אהרוןברק מפקד העל
    סגור
  • 2.
    ליברמן גם לא יציב במוח..טמבל הפכפך... (ל"ת)
    צצצ 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    אדם חסר ערכים ..מגעיל .
    יעל בן ברק 05/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ליברמן מסית ושקרן .
    סגור