כסף וצרכנות

היועמ"שית אילצה את ברביבאי להודיע על עליית מחיר הלחם?

היועמשי"ת מנעה משרת הכלכלה אורנה ברביבאי לפעול נגד המלצת ועדת המחירים ואילצה אותה להודיעה על שינוי טווח הפיקוח שצפוי להביא לעליית המחיר. כך עולה מהדיווח של הכתבת עמית תומר
מערכת ice |  3
אורנה ברביבאי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)

כלכלת בחירות? למרות התייקרות עולמית של עשרות אחוזים במחיר החיטה בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה, ובניגוד להמלצה של ועדת המחירים הממשלתית להסיר את הפיקוח על הלחם לאחר עשרות שנים שהדבר נעשה, שרת הכלכלה אורנה ברביבאי פעלה כדי למנוע את הצעד – אך היועצת המשפטית לממשלה מנעה זו. כך לפחות עולה מדיווח של ראש התחום הכלכלי בגל"צ עמית תומר. 

"מאחורי הקלעים של התייקרות הלחם: שרת הכלכלה פנתה ליועמ״ש וביקשה להקפיא את מחיר הלחם בפיקוח (שלעומת חלב למשל אינו דורש את אישור השרים) ולבדוק את הנוסחא לחישוב תעריפו - אך סורבה. במשרד עדיין מנסים לחפש פתרונות שיצמצמו את ההתייקרות, אבל בגלל הסיטואציה הפוליטית האפשרויות מאוד מוגבלות", כתבה תומר בעמוד הטוויטר שלה. 
 


כאמור, מוקדם יותר היום הודיעה ברביבאי, כי נוכח גל התייקרויות העולמי המשפיע על עליית המחיר, לא אישרה להסיר את הפיקוח על הלחם והוא יישאר מפוקח, אך מחירו צפוי לעלות בכ-20 % החל מיום ראשון הקרוב. 


כזכור, כבר בתחילת החודש שעבר יצרניות הלחם הגדולות במדינה החליטו שלא להמתין עוד והודיעו על העלאת מחירים במוצרי הלחם שאינם מפוקחים.


רשת ברמן העלתה את מחיר הלחם בשיעור של כ-8%. "בחודשים האחרונים, ואף לפני כן, חלה עלייה משמעותית בתשומות הייצור והאספקה ובעלויות חומרי הגלם, לרבות ,שמרים, סוכר, מלח, וכן באנרגיה, הובלות ועוד", ציינו בהודעה לצרכנים בנושא. כמה שעות לאחר הודעת ברמן, גם "דגנית עין בר" יצרנית לחם גדולה נוספת בישרה לספקים על התייקרות חלק ממוצרי הלחם הלא מפוקחים, בשיעור של 8-15% .


שרת הכלכלה ציינה בהודעה כי הנחתה את הצוותים במשרדה, "להמשיך ולעקוב אחר מחירי החיטה והקמח בעולם. ככל שיוזלו מחירי חומרי הגלם, אדרוש מוועדת המחירים להפחית את מחירו של הלחם המפוקח, בהתאם למנגנון על פיו פעלה בבקשה להעלות את המחיר״.

תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ???
    שי, 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היועצת המשפטית תקבע, כמה פרוסות לחם יואכל כל אזרח בישראל. איך היא הפכה למגינת העשירים. חוץ מגדעון סער אף אזרח לא בחר בה.
    סגור
  • 2.
    פוטין מתערב בבחירות לטובת ידידו נתניהו !!! (ל"ת)
    אלמוני 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מה פתאום בית משפט קובע מחירים לעם ישראל????? (ל"ת)
    שופט 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור