כסף וצרכנות

אזהרה לרוכשים באינטרנט: כך תימנעו מזיופים בחגי הקניות

חודש הקניות, נובמבר, יתחיל בעוד יומיים להיכנס לקצת מבצעים מהיר משופינג IL ועד לאירוע הקניות האחרון - הסייבר מאנדיי. בזמן שאתם עטים על חנויות האון ליין, כמה טיפים שיסייעו לכם בקניות חכמות
מערכת ice | 
צילום unsplash
חודש נובמבר הוא חגם של אוהבי הקניות. זה מתחיל בשופינג IL שמתקיים השנה ב-9 בנובמבר, ממשיך ביום הרווקים הסיני שמתקיים ב-11 בנובמבר, מתקדם לשיא של בלאק פריידיי ב-25 בנובמבר ומסתיים בסייבר מאנדיי שמתקיים השנה ב-28 בנובמבר.
לקראת חגיגת הקניות המתקרבת ביקשנו מעו"ד רועי קורניק, שותף בכיר וראש מחלקת אכיפה במשרד גילת, ברקת ושות' מקבוצת ריינהולד כהן המתמחה בקניין רוחני, לתת לנו טיפים איך להיזהר מזיופים, וגם להסביר למה קנייה של זיופי מותגים מוכרים היא רעיון רע.
לדברי עו"ד קורניק, האינדיקציה הכי מרכזית לכך שייתכן ומדובר בזיוף היא כמובן המחיר. אמנם במסגרת מבצעי חודש נובמבר יש הנחות גדולות, ובכל זאת, אם המחיר נמוך באופן קיצוני ביחס למותג מוכר – כדאי שתחשדו. ייתכן שמדובר בזיוף.
כדי להימנע מרכישה של מוצרים מזויפים מומלץ לא לקנות בחופזה אונליין. בדקו בכמה אתרים, עשו השוואת מחירים, הביטו בתמונות של המוצרים כדי שיהיה לכם מושג בסיסי כמה אמור לעלות המותג שאתם מחפשים ואיך הוא נראה, בין אם זה נעלי ריצה, שעון או בושם. 
 
כמובן שהדרך הבטוחה להימנע מזיופים היא לרכוש את המוצרים באתר הרשמי של המותג. אמנם לרוב המחירים באתרים הרשמיים גבוהים יותר, אבל מבצעי נובמבר הם הזדמנות טובה לרכוש באתרים הללו במחירים נמוכים יותר.
אם בכל זאת בחרתם לרכוש מוצר באתר שאינו האתר הרשמי, עדיף לרכוש באתרים מוכרים וידועים, למשל של בתי כלבו גדולים בעולם או של רשתות אופנה מוכרות שמוכרות מותגים שונים.
אם מצאתם את המוצר שאתם רוצים באתר שאינו מוכר, אל תמהרו לרכוש אותו. בדקו קודם מה זה האתר הזה. מספיק שתקלידו את שם האתר בגוגל ותראו מה עולה. לרוב אם יש ביקורות קשות או אזהרות לגביו – הם יעלו בחיפוש הראשוני.
כדי לדעת אם אתר הוא אמין, מספיק לפעמים לבחון את הנראות שלו ואת הפיצ'רים שהוא מציע. אתרים רציניים מאפשרים לרוב פיצ'ר של אפשרות לעשות תקריב על המוצר (מסומן בזכוכית מגדלת) כדי לבחון את איכותו, והנראות שלהם לרוב יוקרתית יותר.
רצוי גם לקנות באתרים שמאפשרים החזרה של המוצר תמורת זיכוי כספי בלי שעלות המשלוח נופלת עליכם. במקרה כזה, אם המוצר שקיבלתם נראה לכם מזויף – תוכלו להחזיר אותו.
אם קיבלתם את המוצר והוא נראה לכם מזויף – מומלץ לדווח על כך ליצרן המקורי. בדרך זו הוא יוכל להתחקות אחר אתרים שמוכרים זיופים של מוצריו.
אבל למה בעצם לא לקנות זיופים? אם הם נראים טוב ועולים הרבה פחות, מה הבעיה? לדברי עו"ד קורניק יש לכך סיבות מצוינות גם ברמה הערכית-מוסרית וגם ברמה הפרקטית.
מבחינה מוסרית, למה שאנשים ירכבו על מוניטין של מותג שנרכש בעמל רב ובהשקעה כספית עצומה? זו גניבה לכל דבר ועניין. מבחינה פרקטית צריך להבין שמוצרים מזויפים הם הרבה פחות איכותיים מהמקור. אם זה בגד שאינו תפור כמו שצריך או שהבד שלו דוהה בקלות, אם אלה נעלי ספורט שבולמי הזעזועים שלהן אינם טובים מספיק, ועד למוצרי קוסמטיקה מזויפים שעלולים להוות סכנה אמיתית אם הם מכילים חומרים שגורמים לאלרגיה או חומרים לא מאושרים לשימוש.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה