דיגיטל וטק

האם ביטקוין עומד לשבור את כל השיאים?

בימים האחרונים מראה שוק הביטקוין סימנים של התאוששות למצב שקדם למלחמה הסינית נגד מטבעות קריפטו. האם הוא בדרך לשיאים חדשים?
יאיר מור |  5
מטבע ביטקוין (צילום pexels)
הזיזגזגים של השבועיים האחרונים בשוק הקריפטו מעוררים חוסר וודאות רב, וכל יום נוסף שבו הם ממשיכים מביא אחריו עוד יום כזה – אך ייתכן שבקרוב ייצא שוק הקריפטו מחוסר הוודאות הזה, וייכנס לתקופת זוהר חדשה, כך לפי דיווחים שמתבססים על אחד המדדים המרכזיים בשוק.
 
המדד הזה הוא ה-Hashrate של ביטקוין – נתון שמראה את קצב הכרייה של המטבע הווירטואלי על בסיס סך כוח המחשוב בעולם המוקדש לכרייה ורמת הקושי הנוכחית של כריית המטבע, שמשתנה באופן קבוע כדי לוודא שהקושי הכללי נותר דומה גם כאשר כוח המחשוב הזמין עולה או יורד.
כעת, לפי המדד הזה, קצב הכרייה של ביטקוין קרוב מאוד לשחזר את הקצב שנרשם לפני הכרזת המלחמה הסינית נגד מטבעות הקריפטו במאי. בתחילת השבוע הנוכחי עמד קצת הכרייה הממוצע על 182.83 EH/s (קיצור של ExaHash per second), וביום שני הגיע אף ל-190.97 EH/s. מדובר בנתונים קרובים לאלו של השיא בשוק, כאשר המטבעות היו בנסיקה שנראתה בלתי ניתנת לעצירה: באמצע אפריל נרשם שיא קצב הכרייה של כל הזמנים, עם נתוון של 198.51 EH/s, ובמאי, רגע לפני שסין פשטה על המוני מרכזי כרייה, עצרה את המפעילים והחרימה את המחשבים, עמד הנתון הזה על 185-190 EH/s.
אחרי הפשיטות הסיניות, ירדו הנתונים לאזור ה-100 EH/s, ובשפל, בסוף חודש יוני, ל-57.47 EH/s בלבד – פחות משליש מבשיא. מאז, לאט לאט, עלה קצב הכרייה בעוד הכורים העבירו את פעילות הכרייה למדינות אחרות שבהן ניתן לכרות מטבעות קריפטוגרפיים בזול בזכות מחירי חשמל נמוכים.
העליות הללו בקצב הכרייה של הביטקוין הביאו לכך שבסוף נובמבר הופחת קושי הכרייה ב-1.49% בפעם הראשונה זה חודשים, אחרי תשע עליות רצופות בקושי הכרייה. בסוף השבוע הקרוב עשוי הקושי לעלות במספר אחוזים בבת אחת, לפי מומחים, כדי להתאים לשיא החדש שצפוי בקצב הכרייה.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בנקים לא מקבלים העברות ורווח מקריפטו
    הכל חרטה 12/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הכל חרטה על הנייר אי אפשר לממש מדינות ובנקים נגד מטבעות דיכיטליים חסרי כל גב כלכלי זאת בועה ללא שום גיבוי כלכלי
    סגור
  • 3.
    דייייי
    חכם בלילה 12/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכתבות האלה על הביטקוין הם זיון שכל אחד גדול...בולשיט
    סגור
  • 2.
    קצב הכריה צפוי לעלות בגלל ש...
    טל 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפירצה של Log4j נפוצה מאוד. יתווספו הרבה מאוד כורים ללא ידיעתם.
    סגור
  • 1.
    ביטקוין
    אלי 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הבלןף ממשיך לשגע את האנשים.איפו ממשלות דיודות סוף לסוף הגדול קריפטו
    סגור
  • חחחחח
    אורח 12/2021/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אין לך גרוש וחצי של מושג בקריפטו. אתה נשמע כמו עוד מתוסכל שדופק את הראש בקיר בכל יום כי לא קנה את הביטקוין כשהוא היה בריצפה. ובכן ידידי, תהנה מהדייסה הרקובה שלך.
    סגור