דיגיטל וטק

פייסבוק בצעד היסטורי: האם מסנג'ר יהפוך לוואטסאפ?

מפעילת אפליקציות התקשורת הגדולות בעולם הודיעה כי השינוי שהיא מבטיחה כבר שנים, אך דוחה שוב ושוב, מתחיל להיבדק אצל משתמשים מסוימים ויגיע לכולם בקרוב
יאיר מור | 
פייסבוק ומסנג'ר (צילום unsplash)
מטא (לשעבר פייסבוק) הודיעה ביום חמישי על סדרה של בדיקות שהיא עורכת בימים אלה במסנג'ר, בדרך להפוך אותו למין כפיל מעט יותר מתקדם של וואטסאפ.
החידוש המרכזי שעליו הכריזה שרה סוּ, מנהלת ניהול מוצר במחלקת האמון של מסנג'ר (לא המצאנו שום דבר מכל זה, נשבעים), הוא הפיכת כל השיחות במסנג'ר למוצפנות מקצה לקצה כברירת מחדל. עד היום, השיחות באפליקציה הפופולארית לא היו מוצפנות, ופייסבוק יכולה היתה לגשת להודעות, למרות התחייבותה לא לעשות זאת. רק אם המשתמש הפעיל צ'ט מוצפן ייעודי, ההודעות ששלח בו הוצפנו ולא היו "שקופות" עבור החברה.
כעת, היא אומרת שמשתמשים מסוימים יראו ששיחות מסוימות שלהם הופכות למוצפנות כברירת מחדל. במקביל, היא מנסה להוסיף לשיחות הללו תכונות מסוימות שעד כה היו זמינות רק בשיחות לא מוצפנות, כמו היכולת למחוק הודעות לאחר שליחתן, וסנכרון של ההודעות המוצפנות שנשלחו ונמחקו בין מכשירים שונים.
 
עד כה התכונות הללו, בדגש על האחרונה, לא היו אפשריות מכיוון שהודעות מוצפנות אוחסנו על המכשיר עצמו, ולא על השרת של פייסבוק. כעת, כחלק מהמעבר להודעות מוצפנות לכל השיחות במסנג'ר, פייסבוק מנסה גם פתרון לסנכרון של השיחות בין מכשירים בלי להגיע למצב של וואטסאפ, שבה כל מכשיר צריך להתחבר לא אל פייסבוק אלא למכשיר השני כדי לקבל את ההודעות. הפתרון הזה הוא אחסון מוצפן של ההודעות, שכעת פייסבוק אמנם תאחסן אך לא תוכל לגשת אליהן, מכיוון שהן ייראו לה כג'יבריש ורק השולח והמקבל יוכלו לראות. לצורך זה, החברה תדרוש מהמשתמשים לבחור לעצמם קוד סודי או לתת לאפליקציה לחולל עבורם קוד אקראי, שאותו יצטרכו לזכור או לשמור. בכל מעבר מכשיר, הם יידרשו להזין את הקוד הזה כדי לפענח את ההודעות בחשבון המסנג'ר שלהם.
מטא מבטיחה כבר שנים רבות הצפנה של ההודעות במסנג'ר כפי שהיא עושה בוואטסאפ (גם מכיוון שהיא מאוד רוצה לאחד ביניהן, ולכן הן צריכות לעבוד בשיטה דומה). מנכ"ל החברה, מארק צוקרברג, הבטיח את השינוי הזה ב-2016, אחרי שערוריית קיימברידג' אנליטיקה – אך בפועל הוא נדחה שוב ושוב, עד שבתחילת השנה הנוכחית הודיעה החברה כי המועד המתוכנן להשקת השינוי הוא בשנה הבאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה