בחירות 2022

הפתעה: בל"ד שוקלת לא לערער לבג"צ על פסילתה

למרות שבג"צ צפוי לבטל את החלטת ועדת הבחירות המרכזית לפסול את מפלגת בל"ד מהתמודדות בבחירות – יו"ר המפלגה הצהיר כי יתכן שלא יוגש כלל ערעור והמפלגה תישאר בחוץ
מערכת ice | 
סמי אבו שחאדה (צילום מרים אלסטר פלאש 90)
אחרי פסילתה של מפלגת בל"ד אמש על ידי ועדת הבחירות המרכזית – הכריז הבוקר (שישי) במפתיע יו"ר בל"ד, סמי אבו שחאדה, כי יתכן שהמפלגה לא תערער לבג"צ.
כמעט מדי בחירות בריטואל קבוע פוסלת ועדת הבחירות המרכזית את אחת המפלגות הערביות, ואילו בג"צ הופך את ההחלטה. הסיבה היא שוועדת הבחירות הינה גוף פוליטי ומורכבת מנציגי המפלגות בכנסת, שמצביעות לפי אינטרסים פוליטיים ולאו דווקא אובייקטיביים. כך למשל בחרו אמש מפלגות הימין שלא להצביע בעד פסילתה של בל"ד, מתוך אינטרס שהמפלגה תתמודד בבחירות, לא תעבור (על פי הסקרים) את אחוז החסימה, ותבזבז קולות חשובים לגוש מתנגדי נתניהו.
 
ואולם, הבוקר אמר יו"ר מפלגת בל"ד, סמי אבו שחאדה בריאיון לאריה גולן ברשת ב', כי גורמים בהנהגת המפלגה קוראים שלא לעתור נגד ההחלטה לפסול את מועמדותה לבחירות, וכי היום בשעות הצהריים תיערך ישיבת חירום כדי לדון בנושא. אבו שחאדה כינה את החלטת ועדת הבחירות המרכזית "החלטה פוליטית", והוסיף כי "יש ניסיון להנדס מנהיגות ערבית ולחלק אותנו לקיצונים ומתונים".
אבו שחאדה תקף בריאיון את שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, אשר החליט אמש לתמוך בפסילת בל"ד, וטען כי עשה זאת "כדי לזכות ביותר קולות בקרב הימין ולהגיד להם שהוא לא פחות ימני מהם".
 
יתכן שהתלבטות המפלגה אם לערער נובעת מהעובדה שממילא היא לא צפוי לעבור את אחוז החסימה, ומקבלת בסקרים סביב 1% תמיכה. אגב, מלבד פסילת בל"ד, לוועדת הבחירות הוגשו אתמול גם שתי בקשות לפסילת מפלגת רע"מ של מנסור עבאס, אולם עתירות אלה נדחו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה