השוק

רק זה היה חסר לנו: מחיר הדלק ימשיך לעלות, וגם המים יתייקרו

לאחר הפסקת הסבסוד למס הבלו שהחל באפריל 2022, נצפה זינוק במחיר הדלק. כבר באפריל נרשמה עלייה של 12% ביחס לחודש דצמבר. גם רשות המים צפויה להביא בחשבון את העליות במדדים השונים, מה שצפוי להקפיץ את מחירם בעד 5%, נוסף לזינוק העקבי במחירי החשמל מתחילת השנה
מערכת ice | 
מחיר הדלק מזנק (צילום shutterstock)
בצל ההתייקרויות במוצרי המזון, והפסקת הסבסוד למס הבלו על הדלק שהחל באפריל 2022 עם הזינוק במחירי הדלקים לאחר פרוץ המלחמה באוקראינה, נצפה זינוק במחירי הדלק. עליית המחירים מיוחסת להימשכות המלחמות באוקראינה ובישראל, מה שהוביל לקושי במציאת מקורות מימון להמשך סבסוד מס הבלו על הדלק.
אם בחודש דצמבר 2023 המחיר המקסימלי לליטר בנזין 95 עמד על 6.94 שקלים, בחודש אפריל המחיר כבר הגיע ל-7.72 שקלים, עלייה של 12%. גם תעריף המים צפוי לעלות בחודשים הקרובים. תעריף המים מתעדכן פעמיים בשנה (ינואר ויולי), על בסיס סל מדדים שכולל את מדד המחירים לצרכן (האינפלציה 85%), שכר העבודה (10%) ומחיר החשמל (5%) בשל כמויות האנרגיה הגדולות הדרושות להפעלת משק המים.
 
עקב המלחמה ברשות המים בחרו לשקלל רק את סל המדדים במחיר המים החדש ולא את עלויות התפעול הנוספות, מה שהוביל להתייקרות של 0.7% בלבד בינואר האחרון. בנוסף, ברשות המים משקללים גם את עלויות תפעול משק המים. כעת, ככל הנראה העלייה שנדחתה מינואר תעבור ליולי ותעריף המים עלול לזנק בעד 5%. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה