השוק

הישג אדיר למאסק: SpaceX מתקרבת לשבור שיא עולמי נוסף

חברת החלל של היזם המוכר הצטרפה השבוע למועדון קטן מאוד של חברות שהצליחו לרשום הישג מרשים ביותר. האם היא עומדת לעקוף את החברה הקודמת שהגיעה למעמד הזה?
יאיר מור |  1
אילון מאסק (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
אילון מאסק יכול להיות מרוצה מאוד השבוע: חברת החלל שלו, SpaceX, רשמה הישג אדיר כאשר השווי המוערך שלה חצה את רף ה-100 מיליארד דולר, כך מדווחת רשת CNBC.
SpaceX היא חברה פרטית ואינה נסחרת בבורסה כלשהיא, אך מקורות בקרב המשקיעים הפרטיים שלה אמרו לתחנת הטלוויזיה הכלכלית כי השבוע חתמה SpaceX על הסכם למכירת מניות על ידי המשקיעים שלה בשווי כולל של עד 755 מיליון דולר לפי הערכת שווי של 560 דולר למניה. הכפלה של המספר הזה במספר המניות הקיימות של החברה מעניקה של הערכת שווי של 100.3 מיליארד דולר – שווי דומה לזה בו הונפקה פייסבוק בשנת 2012.
אלא שבניגוד לפייסבוק, שכאמור הונפקה בבורסה, SpaceX היא חברה פרטית – השנייה בלבד שחוצה את רף השווי של 100 מיליארד דולר. החברה הפרטית הקודמת שעשתה זאת היא ByteDance, מפעילת הרשת החברתית הפופולארית טיקטוק, ששוויה הוערך במהלך השנה בסומים מטורפים שבין 200 מיליארד דולר ועד חצי טריליון דולר.
המשקיעים ציינו כי SpaceX לא גייסה הון במכירה שאושרה השבוע, אלא רק הרשתה למשקיעים לפדות רווחים ולהעביר את מניותיהם למשקיעים אחרים. הפעם הקודמת בה אושרה מכירת מניות של החברה היתה בפברואר האחרון, אז גייסה החברה 1.2 מיליארד דולר במכירת מניות לפי שווי של 420 דולר למניה, ו-74 מיליארד דולר סך הכל. עתה, שמונה חודשים מאוחר יותר, השווי המוערך שלה עלה ב-33%.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש סיכוי שבעוד כשנה סטאלינק תונפק
    רונן 10/2021/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סטאלינק פרויקט האינטרנט הלויני של ספייס X מגדיל את מספר המתחברים ואילון מאסק צופה שעד הקייץ הבא מספר המנויים יעבור את המיליון, אילון מאסק כבר אמר בעבר שכאשר מספר המנויים יהיה משמעותי החברה תשקול הנפקה של סטארלינק. לסטארלינק פוטנציאל מחזור שנתי של 30 ביליון דולרבשנים הקרובות. לפרוייקט יש כ 1600 לוינים פעילים ובחודשים הקרובים יגיע הזמן בו ספייס X תנהל חצי מהלויינים הפעילים בחלל!
    סגור