השוק

צים מנצלת את עליית מחירי התובלה ורוכשת אוניות חדשות

בסך הכל רוכשת החברה 7 אוניות חדשות ב-320 מיליון דולר; מחירי התובלה הימית זינקו בשנה החולפת ב-600% וחברה שתצליח להגדיל את צי האוניות שלה בזמן קצר תהנה מעלייה משמעותית בהכנסות
ניצן כהן |  1
אלי גליקמן עידן עופר (צילום סיון פרג')
לאחר עלייה של 600% במחירי התובלה הימית צים מנצלת את תזרים המזומנים החזק שלה והגמישות הניהולית והודיעה כי רכשה 7 אוניות חדשות בתמורה כוללת ל-320 מיליון דולר. צים נמצאת בבעלות החברה לישראל שבשליטת איש העסקים עידן עופר.
מההודעה של צים עולה כי רכישת האוניות התבצעה במספר עסקאות שונות במהלך החודש. כל האוניות שנרכשו נבנו בין השנים 2007 ל-2009 כש-5 מהאוניות בעלות קיבולת של 4,250 TEU ועוד שתי אוניות בעלות קיבלות של 1,100 TEU.
נזכיר כי אחד הגורמים לשיבושים בשרשרת האספקה העולמית שגורמים לעליית מחירים (שלא נגיד אינפלציה) נעוצים במחסור באוניות סוחר מה שהביא לעלייתה מחירים של 600% בשנה האחרונה כשבשנתיים האחרונות עלו מחירי התובלה הימית בכמעט 800%. יבואנים מדווחים שאם לפני מספר לא רב של שנים עלתה מכולה מסים לישראל 4,000 עד 6,000 דולר הרי שהיום מחיר ההובלה הזה זינק אפילו ל-17,000 דולר וזה משמעותי ועוד איך משמעותי.
אם ניקח את המחירים העולים של התובלה הימית והדרישה ההולכת וגוברת למקומות פנויים על אוניות המסע הרי שדי טבעי יהיה שכל חברת ספנות שיכולה לשים יד על אוניה ויש לה את הגמידות הניהולית והפיננסית המתאימה - תעשה כן.
צים היא חברה בעל יכולת מצויינת להשיג עסקאות מהסוג שעשתה בחודש החולף של רכישה מהירה של אוניות בעיקר בשל העובדה כי בעלי השליטה בה, הם בעלי ניסון וקשרים משמעותיים בענף הספנות כשגם הנהלת צים עצמה מנוסה מספיק לאתר עסקאות ולפעול במהירות להוציא אותן לפועל.
קשרים אלה של בעלי המניות בצים בתחום הספנות גרמו לא פעם לביקורת ציבורית על הצטיידות של החברה באוניות אבל נראה כי הפעם הקשרים האלה טובים מאוד לעסקים של החברה.
מובן שככל שהעסקים טובים הדבר מקבל ביטוי במחיר המניה ולכן מניית צים שנסחרה לפני שנה ברמה של כ-15 דולר נסחרת היום ברמה של 49 דולר, כלומר המניה עשתה מהלך של פי 4 בשנה אחת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טעות בידי הכתב-צים בבעלות קנון ולא בבעלות החברה לישראל (ל"ת)
    חן 10/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור