השוק

פטריק דרהי במהלך מטלטל: ירחיב את השליטה בבריטיש טלקום?

המיליארדר הישראלי-צרפתי מנסה להרחיב את שליטתו בקבוצת הטלקום הבריטית. דרהי מעריך שהשווי של החברה יגדל לאחר ההשלמת של תשתית סיבים אופטיים
מערכת ice | 
פטריק דרהי (צילום משה שי פלאש 90)
איל הטלקום פטריק דרהי מחפש להגדיל את אחזקתו בבריטיש טלקום כיוון שהוא מבקש להרחיב את השפעתו בחברה הבריטית, תוך התערבות שהשקת הסיבים האופטיים שלה תעלה את הערך.
לפי הדיווחים מעבר לים, מאז שהמיליארדר קנה 12.1% ממניות BT בשווי של כ-2.2 מיליארד פאונד (2.95 מיליארד דולר) ב-10 ביוני, מניות ענקית הטלקום הבריטית צנחו ב-15% וירדו בכ-46% בחמש השנים האחרונות.
ההרכב החדש של היזם הצרפתי-ישראלי Altice UK הוא בעל המניות הגדול ביותר של BT, לפני דויטשה טלקום המחזיקה ב-12.06%. דויטשה טלקום הביעה שוב ושוב עניין בבדיקת אופציות לנתח שלה והמנכ"ל טים הוטגס אמר ביום שישי שהוא שומר על "כל האופציות פתוחות" לגבי BT.
 
דרהי, בן 58, תמך בתוכניות של BT לבנות רשת סיבים אופטיים שתשרת 25 מיליון בתים עד סוף 2026. הוא יהיה חופשי לקנות יותר מענקית הטלקום הבריטית ב-11 בדצמבר, לאחר שהתחייב ביוני שלא ישיק הצעת רכישה עבור החברה - הצהרה שמנעה ממנו לעשות זאת במשך שישה חודשים על פי כללי ההשתלטות בבריטניה. הגדלת מניות דרהי ב-BT עשויה להתרחש במקביל ליציאה פוטנציאלית של Altice מפורטוגל. 
קבוצה של קרנות הון פרטיות ומשקיעי תשתית, כולל הקרנות האירופיות EQT ו-CVC Capital Partners, התייצבו עבור העסק, אך ציפיות המחיר נתפסות כמכשול גדול, על פי המקורות שהזהירו כי העסקה לא בטוחה.
דרהי קבע תג מחיר של כ-7 מיליארד יורו (8.01 מיליארד דולר) לעסק, והעריך אותו בכפי שמונה מהרווחים השנתיים שלו והגביר לחץ על הרוכשים שיש להם עד חג המולד להחליט אם הם רוצים להציע הצעות או שלא לרכוש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה