השוק

הבנקים תוקפים את הפיקוח: לא צריך יותר יועץ משכנתאות

גורמים בנקאיים אומרים היום שההוראה החדשה של בנק ישראל תוזיל במעט מאוד את המשכנתאות אבל תפגע ביכולת להתאים באופן אישי משכנתא ולמעשה מתייתר מעמדו של "יועץ המשכנתאות"
ניצן כהן |  5
בנק ישראל מגביל את הבנקים בגביית עמלות פירעון מוקדם (צילום רמי זרניגר, יוסי זלינגר, יחצ גדי דגון, יחצ-אבשלום ששוני , אורן דאי)
במערכת הבנקאית יוצאים היום נגד הפיקוח על הבנקים ואומרים כי ההוזלה ללקוח במשכנתאות החדשות תהיה מזערית מאוד אולם הוא יאבד את היכולת לקבל התאמה אישית של המשכנתא ובכך למעשה יתייתר הצורך ביועץ משכנתאות.
בבנקים נותנים דוגמאות ללא מעט מקרים בהם זוג צעיר לוקח בגיל 25 משכנתא והוא מתכנן ילדים רק בעוד מספר שנים ולכן הוא יכול להעמיס על עצמו תשלומים גדולים יותר בהתחלה ובהמשך להפחית אותם ככל שהתא המשפחתי יגדל ולהפך, אם זוג לוקח משכנתא וכרגע אינו מבוסס דיו במקום העבודה, הוא יכול לשלם בהתחלה סכומים נמוכים ואחר כך להגדיל אותם.
 
הרבה משכנתאות ניתנות בדרך של התאמה אישי וכאן נכנס יועץ המשכנתאות לפעולה, ברגע שהוא מבין מה הצורך הנקודתי של הלקוחות הוא בונה את התמהיל הנכון ויוצא לשופינג עד שהוא מגיע לתוצאה הטובה ביותר שהוא חושב עבור הלקוח.
במצב החדש הלקוח יקבל מראש שלושת המסלולים שבנק ישראל בחר עבורו ואיתם הוא יצא לדרך בין אם הוא זוג צעיר או משקיע נדל"ן או גרוש בן 52 שמעוניין לקחת משכנתא.
התמהיל החדש, לדעת הבנקאים, אינו נותן מספיק מרחב תמרון לבנק להציע הצעת ערך מותאמת אישית בשוק שהוא הכי תחרותי במערכת הבנקאית. וכאן כדאי להרחיב מעט, שוק המשכנתאות הוא אחד השווקים הכי תחרותיים במערכת הבנקאית. הרווחיות של הבנקים על משכנתא היא לא גובהה אלא כשהוא מעניק כמות גדולה של משכנתאות. המערכת הבנקאית יודעת להתחרות על המשכנתאות בתקופה כמו שאנחנו נמצאים בה שכוללת בום בשוק הנדל"ן עם מידע רב שנמצא בידי הלקוחות.
בשורה התחתונה, אומרים בבנקים, בשלושת המסלולים המוצעים יכול להיות שהלקוח באמת יקבל הנחה קטנה אולם הוא יוותר למעשה על ההתאמה האישית וזה עלול ליצור אצל לא מעט אנשים בעיות מסוג חדש בעיקר בתחום התזרים על פני השנים.
כאן המקום לציין כי ההוראה של בנק ישראל נוגעת להצעת 3 הצעות שיבואו בנוסף להצעות הרגילות של הבנקים ולא במקום ולכן, באופן תיאורטי, יהיה קל יותר להשוות את המוצרים הבסיסיים אחד לשני ומשם להתקדם עם הצעה פרטנית, ככל שיהיה בה צורך.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הגיע הזמן שיעזרו לאזרחים.
    רעיון מעולה 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסלולים קבועים זה מעולה. לפני שאתה חותם על החוזה אתה כבר יכול לדעת מה הריביות. כל הכבוד לפיקוח
    סגור
  • 4.
    צריך לפתוח בחקירה נגד הבנקים בחשד לתיאום.
    יניב 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל חברה פרטית המעוניינות להרוויח מגדילה את הנגישות של עובדיה בתחומים "החמים" משום מה בבנקים קיים מחסור גדול בתקנים של יועצי משכנתאות. מי שרוצה ליטול משכנתא נדחה יותר מחודש... לא הגיוני מראה על ביטחון עצמי גדול מידי של הבנקים מול האזרח הקטן. הנושא מצריך חקירה בחשד לתיאום בין כל הבנקים!
    סגור
  • 3.
    נוכל משכנתאות
    HT 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הגיע הזמן נוכלים
    סגור
  • 2.
    גורמים בנקאים רוצים לעשות קופה
    אא 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גורמים בנקאים כל הזמן אומרים היום האנשים משלמים המון כסף בגלל גורמים בנקאים שעושים קופה על לקוחות פשוטים בגלל פוסטים מפגרים כאלה תמיד צריך יועצים ובלי יועצים זה מתקון לעשיר את הארוחה לאותם הבנקאים
    סגור
  • 1.
    אם הבנקים מתנגדים זה כנראה מעולה לצרכו (ל"ת)
    כרמית 11/2021/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור