השוק

טלטלה בשוק הרכב: האם ג'נרל מוטורס בסכנה?

לוסיד מוטורס, שמנוהלת על ידי יוצא טסלה, רק החלה למכור רכבים לפני שבועיים – וכבר זכתה בכבוד חסר תקדים. ביממה הקרובה היא כנראה תחולל מהפך היסטורי בטבלת יצרניות הרכב הגדולות בעולם

יאיר מור |  2
רכב היוקרה החשמלי Lucid Air (צילום יח"צ)
טלטלה בשוק הרכב: יצרנית הרכב החשמלי Lucid Motors זינקה בלא פחות מ-23.71% ביום המסחר בנאסד"ק אתמול, וככל הנראה תעבור ביום המסחר הבא את ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס. בכך, שלוש היצרניות האמריקאיות הראשונות בטבלה יהיו כולן כאלו שמעולם לא ייצרו רכב שאינו חשמלי.
 
לוסיד, שהוקמה ב-2007 והונפקה בנאסד"ק ביולי האחרון עם גיוס עצום של 4.5 מיליארד דולר, עלתה מאז ההשקה כמעט פי שניים – ממחיר התחלתי של סביב 25 דולר למניה אז ל-44.88 דולר בסיום יום המסחר אתמול, ובשעות שלאחר המסחר היא המשיכה לעלות בעוד קרוב ל-5%. כעת, שווי השוק שלה עומד על 89.82 מיליארד דולר – 1.1 מיליארד דולר מתחת לג'נרל מוטורס, שירדה אתמול ל-90.9 מיליארד.
הזינוק הגיע ככל הנראה בעקבות ההכרזה על הרכב הראשון שלה, Lucid Air, שהחל להימכר רק לפני שבועיים בארה"ב במחיר של 140,000 דולר (דגמים זולים יותר מתוכננים להגיע בשנה הבאה תמורת 77,000 דולר), כ"מכונית השנה 2022" של מגזין הרכב האמריקאי MotorTrend. זהו היצרן הראשון אי פעם שקוטף את התואר הזה עם הרכב הראשון שייצר – ההישג הגדול הקודם בתחום היה של טסלה, כאשר ב-2012 קטף דגם S, שהיה השני שייצרה, בתואר הזה.
עורכי וכתבי המגזין ציינו לשבח את היעילות של ה-Air, שעם טווח של כמעט 840 ק"מ נסיעה לטעינה הוא הרכב החשמלי היעיל ביותר שנמכר כרגע בארה"ב, לצד הביצועים שמציעים 1,111 כוחות סוס והיוקרה. עם זאת, הם מתחו ביקורת על התלות המוחלטת במסכי מגע לשליטה על כל דבר ברכב, אך בכל זאת הגדירו את המכונית כ"רף החדש לרכב חשמלי". בדרך לתואר הזה גברה ה-Air על מתחרות כמו EQS החשמלית ו-S-Class מונעת הדלק של מרצדס, יונדאי סונאטה והונדה סיוויק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ומה עם סוסיתא? (ל"ת)
    ?? 11/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    לוסיד וריוויאן הוציאו מכוניות מעולות!
    רונן 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אך עדיין שם המשחק הוא ייצור המוני ברווח. ועדיין רחוק היום שנראה מאות אלפי רכבים בשנה יוצאים מקווי הייצור. פורד GM וטויוטה ירגישו ירידה משמעותית ב 2023-2024 כאשר צונמי של דגמים חשמליים של חברות סיניות יציף את העולם
    סגור