השוק

יצרנית רכב חשמלית שלא שמעתם עליה עקפה את פולקסוואגן

המתחרה העיקרית של טסלה, שהונפקה בבורסה רק לפני שבוע, כבר עקפה כמעט את כל יצרניות הרכב הוותיקות – למרות שעוד לא התחילה למכור רכבים בייצור המוני
מערכת ice |  4
Ai Weiwei נגד פולקסוואגן (צילום מתוך עמוד האינסטגרם של האומן)
אילון מאסק, מאחוריך: יצרנית רכב חשמלי אמריקאית נוספת מאיימת לעקוף את כל ענקיות הרכב הוותיקות – וכל זה עוד לפני שהתחילה למכור את הרכבים שלה באופן המוני.
 
Rivian נוסדה ב-2009, במטרה לייצר רכבים חשמליים בדגש על סוג הרכבים הפופולאריים ביותר בארה"ב – טנדרים. לפני חודשיים הודיע המנכ"ל בחגיגיות כי היא החלה בייצור המוני של הדגם הראשון שלה, R1T, ובחודשים הקרובים היא תתחיל למכור אותו באופן רשמי. ביום רביעי שעבר היא הונפקה בבורסת נאסד"ק בניו-יורק – ונכון לסוף יום המסחר של אתמול (ב') הפכה ליצרנית הרכב בעלת שווי השוק השלישי בעולם, עם שווי של קרוב ל-145 מיליארד דולר, אחרי טסלה (מעט יותר ממיליארד דולר) וטויוטה (כ-260 מיליון דולר), ולפני פולקסוואגן (מעט פחות מ-140 מיליארד דולר).
העלייה הזו לא עוצרת, וביום המסחר הנוכחי עלתה המניה בכ-10% נוספים עד כה, מה שאומר ששווי החברה בסוף יום המסחר צפוי להיות בסביבות 160 מיליארד דולר. רק לשם השוואה, בהנפקה עמד מחיר מניית החברה על 78 דולר, וכעת הוא מעל 164 דולר – יותר מכפול.
למרות העיכובים הרבים בהתחלת המכירה של רכבי החברה, היא נחשבה למבטיחה כבר זמן רב. אמזון רכשה 20% ממנה ב-2019, וג'ף בזוס אף הגיע למשטח השיגור ממנו המריא לחלל בקיץ האחרון בטנדר אבטיפוס שלה. פורד, שנמצאת במקום התשיעי עם שווי שוק של פחות מ-80 מיליארד דולר – מחצית מזה של ריביאן – השקיעה בה רבע מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    בורסה היא חרושת שמועות, אין קשר למציאות.
    דן שלמה 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המשקיעים לא רוצים להפסיד את הרכבת ולהגיד לעצמם "למה לא השקעתי"?, הרבה אנשים מכים על חטא שהם לא השקיעו את כספם על טסלה לפני שנתיים, אף אחד לא לא רוצה לבזבז הזדמנות נוספת... ??
    סגור
  • 3.
    חחח מספרים זה לא הקטע החזק שלכם...
    פרופסור 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מישהו צריך ללמוד כמה זה אלף, כמה זה מיליון, כמה זה מיליארד וכמה זה טריליון.
    סגור
  • 2.
    כמה טעויות מיספרים בכתבה!!מה ניסגר איתכם?? (ל"ת)
    כיתה א 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    טנדר נחמד מאוד. שווי שוק מגוחך. בורסת הצבעונים 2021
    אחד העם 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין סיכוי בעולם שהשווי של ריוויאן או של טסלה הוא מוצדק מבחינת החזר תשואה בדיבידנדים. ההשקעה בהן מתבססת רק על הציפייה שיהיו אחרים שיסכימו לקנות את המניה במחיר יותר גבוה - וזה בדיוק המהות של בועה.
    סגור