השוק

אל על ממשיכה לטוס בבורסה, ברקע מתווה הסיוע מהמדינה

מניית חברת התעופה קפצה היום ב-16.8%, והשלימה זינוק של 34.4% מתחילת השבוע. החברה, שנסחרת בשווי של 604 מיליון שקל, אמורה לקבל סיוע של עשרות מיליוני דולרים
איתמר כהן |  1
קני רוזנברג (צילום יוטיוב/ Centers Health Care)
מניית חברת התעופה אל על זינקה היום (שלישי) במסחר בבורסה בתל אביב. המניה סיכמה את היום בעלייה חדה של 16.8% - והשלימה זינוק של 34.4% מתחילת השבוע. זאת, על רקע הודעת משרד האוצר ביום ראשון כי הגיע להבנות עם הנהלת אל על לגבי מתווה סיוע לחברה בסך של כ-100-50 מיליון דולר.
הנהלת אל על והצוותים המקצועיים במשרדי האוצר והתחבורה הגיעו להבנות, לאחר משא ומתן אינטנסיבי שנערך בשבועות האחרונים, על מתווה סיוע נוסף לחברה על רקע התפרצות וריאנט אומיקרון. המתווה יכלול הזרמה של עשרות מיליוני דולרים בתקופה הקרובה, שיגיעו מצד בעלי השליטה בחברה והמדינה.
 
במסגרת הסיוע, הכסף יוזרם לחברה כנגד הנפקת אג"ח להמרה לתקופה של 10-5 שנים, ללא ריבית וללא ביטחונות. בשנה ורבע האחרונות הזרימה המדינה לאל על סכום של כ-300 מיליון דולר, כולל הסיוע הנוכחי. מלבד אל על, המדינה מקיימת מגעים גם עם חברות התעופה ישראייר וארקיע, שלהן יוצע מתווה דומה.
שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר בתחילת השבוע כי "המתווה החדש יאפשר לחברות התעופה לצלוח את המשבר, תוך שמירה על העקרון שסיוע המדינה יועמד במקביל להזרמת הון חיצוני לתוך החברה, שיחזק את מבנה ההון שלהן".
אל על, המנוהלת על ידי אביגל שורק ונשלטת על ידי קני רוזנברג, נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי של כ-604 מיליון שקל. החברה סיכמה את הרבעון השלישי של 2021 עם הכנסות של כ-253 מיליון דולר, לעומת כ-39 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2020.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לתקן זה לטוס? אתם בדיחה (ל"ת)
    תומר 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור