השוק

כלל דוחה את הבקשה של אקירוב: תצא להנפקה כמתוכנן

אקירוב פנה לכלל ביטוח בבקשה לעצור את תהליך ההנפקה ובמקום זאת לבצע הנפקה פרטית; כלל ביטוח דחתה את הבקשה של אקירוב בשל חוסר הוודאות שהיא מגלמת; בינתיים פנה בעל מניות נוסף לכלל בבקשה לדחות את ההנפקה - כלל ביטוח מסרבת
ניצן כהן | 
מורי ארקין, משה ברקת, אלפרד אקירוב (צילום מעמוד הלינקדין של מורי ארקין, מתוך אתר Gov, עמוד הפייסבוק של אוניברסיטת תל אביב)
איש העסקים אלפרד אקירוב לא מוותר על ניסיון ההשתלטות על כלל ביטוח ולאחר שהחברה הודיעה שהיא מתכוונת להנפיק מניות למשקיעים מוסדיים ופרטיים, פנה אקירוב לכלל בבקשה כי זו תעצור את ההנפקה ותנהל איתו מו"מ להנפקה פרטית שתשקף מחיר גבוה מהמחיר בבורסה.
בנוסף הציע אקירוב לכלל שבשל העובדה שטרם קיבל היתר מהפיקוח על הביטוח להגדילאת החזקותיו בחברה, הוא יעביר לידי נאמן כל מניה שתעביר אותו מעבר להחזקה של 15% בחברה. במקביל פנה בעל מניות נוסף לכלל וביקש לעצור את ההנפקה כשכלל דחתה את שתי הבקשות האלה בשל חוסר הוודאות שהיא מגלמת.
 
נסביר לרגע את סיפור ההנפקה. במידה וכלל ביטוח יוצאת להנפקת מניות אלפרד אקירוב מוגבל ביכולת שלו לקנות מניות כי טרם קיבל את האישורים הרלוונטיים מהמפקח על הביטוח (ד"ר משה ברקת) ולכן סביר להניח שמניות אלה ירכשו על ידי משקיעים מוסדיים בהנחה (כמו שמקובל בעסקאות כאלה) ואז, במידה ואקירוב יקבל את ההיתר להגדיל את ההחזקות שלו, הוא יאלץ לקנות מהמוסדיים את המניות שלהם וכפי הנראה אלה ידרשו מחירים גבוהים יותר כדי שיוכלו להרוויח מהעסקה.
ההערכות הן שתוספת העלויות לאקירוב תהיה של כמה עשרות מיליוני שקלים ואת זה מעוניין אקירוב לחסוך.
בסך הכל מחזיק היום אקירוב ב-15% ממניות כלל ביטוח והוא מעוניין לעלות להחזקה של 30% ולכן הגיש בקשה מתאימה למפקח על הביטוח, בקשה שטרם התקבלה בה החלטה. 
נזכיר כי הרקע לדברים הוא השקעה שביצע הדרג המקצועי בחברת הבת של אלרוב לוקה בה מחזיק הבן של אפלרד אקירוב - ג'ורג'י. לוקה ביקשה לגייס כסף והדרג המקצועי של כלל ביטוח החליט לדרוש מג'ורג'י להזרים גם כן כסף או לחילופין להידלל וכאן האבא, אלפרד יצא מהכלים והחל לרכוש מניות של כלל ביטוח עד שהנהלת כלל ביטוח נאלצה להיפטר מההחזקה באלרוב.
על פי ההערכות בשוק ההון מעוניינים בכלל ביטוח לגייס היום 500 מיליון שקל בהנחה של כ-5% עד 7% על מחיר המניה בבורסה כשאלפרד אקירוב טוען שהוא מוכן לשלם אפילו פרמיה אם תתבצע עבורו הנפקה פרטית אבל אז עלולים להסתכסך בכלל ביטוח עם המוסדיים וזה לא טוב לכלל ביטוח שרוצה קשר טוב עם שוק ההון כדי להמשיך לפתח את עסקיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה