השוק

אנלייט השלימה גיוס משמעותי של 385 מיליון שקל

הגיוס התבצע באמצעות הנפקת אג"ח ומניות; בהנפקת המניות גייסה החברה 229 מיליון שקל ואת יתרת הכסף החברה גייסה באמצעות הנפקת אג"ח; את ההנפקה הובילו אוריין ופועלים אי.בי.אי
ניצן כהן | 
פרויקט רוח של אנלייט (צילום אנלייט)
חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט השלימה בימים האחרונים גיוס של 385 מיליון שקל. הגיוס התבצע באמצעות הנפקת אג"ח ומניות כשבהנפקת המניות גוייסו 229 מיליון שקל ויתרת הכסף, 156 מיליון שקל, גוייסו באמצעות הרחבת סדרת אג"ח (סדרה ג'). את ההנפקה הובילו חברות החיתום אוריין ופועלים אי.בי.אי.
המניות הונפקו בחבילות של 100 מניות במחיר כולל של 752 שקל, כלומר מחיר המשקף 7.52 שקל למניה, זאת בעוד המחיר בבורסה היום עומד על 7.41 שקל למניה. אגרות החוב שהונפקו הן למעשה הרחבה של סדרה ג' שהיא סדרה ארוכה במח"מ של יותר מ-6 שנסחרת בתשואה ברוטו של 1.64%. אגרות החוב מדורגות בדירוג גבוה של A2.
 
נזכיר כי באופן עקרוני מדרוג, חברת הדירוג שמדרגת את אגרות החוב של אנלייט, התירה לחברה לגייס באמצעות הרחבת סדר ג' 200 מיליון שקל כך שאנלייט יכולה לגייס בדירוג הזה עוד 44 מיליון שקל.
בסך הכל הרוכשים בהנפקה נמצאים בהפסדים כרגע, אבל יש לזכור שאנלייט נהנית מאמון של המשקיעים המוסדיים שרואים בדרך כלל בחברה כהשקעה לטווחים ארוכים יותר. יחד עם זאת, מי שרוכש בהנפקה אינו מעוניין להפסיד בה, בטח לא בתקופה הראשונה, כמו שקורה כעת.
במקביל חנכה אנלייט את פרויקט עמק הבכא, אחד מהפרויקטים המרכזיים של החברה. פרויקט אנרגיית הרוח "עמק הבכא" נחנך במעמד נשיא המדינה ושרת האנרגיה:
חוות הרוח שברמת הגולן צפויה להגיע להפעלה מסחרית מלאה בשבועות הקרובים ותספק חשמל נקי בהספק של 109 מגה ואט לעשרות אלפי משפחות
הפרויקט צפוי לחסוך פליטות פחמן דו-חמצני בהיקף של 150 אלף טון בכל שנה, בהקמתו הושקעו כ-700 מיליון שקל.
נשיא המדינה יצחק הרצוג: "כמה טוב להיות פה ולשאוף מהאוויר הנפלא הזה של רמת הגולן. המיזם הזה שאנו נמצאים בו היום בהובלת חברת "אנלייט" הוא מיזם שמסתכל קדימה, וצופה פני עתיד. מטרתו היא הפחתת הגורם המסוכן ביותר במשבר האקלים – גזי החממה, והשימוש בדלקים מזהמים בייצור אנרגיה. מטרתו היא מטרה נעלה. היא מפחיתה את הגורם המסכן ביותר במשבר האקלים, גזי החממה והשימוש בטקים מזהמים לייצור אנרגיה. אתם מוזמנים לקרוא את הדו״ח שפרסם האו״ם רק אתמול ולהבין עד כמה המשבר חמור ועד כמה האנרגיה החלופית חיונית״.
שרת האנרגיה קארין אלהרר: משק האנרגיה העולמי לימד אותנו בחודשים האחרונים שיעור חשוב. מה שהחל כשילוב בין חורף קר למחסור בגז טבעי ופחם במרבית ממדינות אירופה, רק החמיר בשבועות האחרונים בשל המצב הביטחוני המורכב והביא לקפיצה שלא תאמן במחירי החשמל במדינות רבות. 
"פה בישראל אמנם הצלחנו להביא לעלייה מתונה יחסית הודות לחוזים ארוכי טווח מול שותפויות הגז, אבל גם קיבלנו הוכחה נוספת  (חזקה יותר מבעבר) שהמשימה הגדולה ביותר לשנה הקרובה היא ליצור תמהיל מגוון של מקורות האנרגיה של ישראל שיאפשר אספקה בשגרה ובחירום. בתוך התמהיל הזה לאנרגיות מתחדשות יש מקום חשוב. אבל לאנרגיית רוח, כמו זו שמיוצרת במתקן הייחודי הזה, מקום חשוב אף יותר".
יאיר סרוסי, יו"ר אנלייט: "דו"ח משבר האקלים מתריע-בקרוב האנושות לא תוכל להסתגל להשפעות המשבר. אנרגיה מתחדשת איננה מותרות, היא הכרח עבור הדורות הבאים. זו היא גם הזולה ביותר. הזמן אוזל, וקשה לעשות שינוי. זהו פרויקט פורץ דרך וזה תמיד מסובך לסלול את הדרך, אך ההיסטוריה זוכרת את היזמים והמעיזים. עמק הבכא הפך לעמק הברכה, מקום של השראה ליזמות ושיתוף פעולה אזורי, למאבק באקלים שהוא חלק מכולנו"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה