השוק

דוד פתאל: הרווחים גבוהים הרבה יותר ממה שחשבנו

ההתנפלות של הציבור הישראלי על נתב"ג ועל בתי המלון באילת מתנקזת למספר לא רב של אנשים. הציר המרכזי של האנשים האלה הוא - דוד פתאל שאומר היום למשקיעים: הרווחנו הרבעון הרבה יותר ממה שחשבנו
ניצן כהן | 
דוד פתאל (צילום יחצ)
ההתנפלות של הציבור הישראלי על נתב"ג ועל בתי המלון באילת עושה רק טוב לאיש העסקים דוד פתאל שאך לפני שנתיים - שיא משבר הקורונה, צבר הרבה אויבים בשוק ההון ונסביר: בתי המלון של רשת פתאל היו באפס (או קרוב לאפס) תפוסה וההוצאות נמשכו כרגיל (או כמעט כרגיל).
פתאל ביקש כסף מהמשקיעים אבל לדעתם הוא לא תרם מספיק לייצוב הרשת באותם הימים. כך או אחרת נכנסה לחיינו שנת 2021 כשהציבור הישראלי יצא מהבית כאילו השתחרר מבית האסורים וטס לקניונים, לבתי המלון ולנתב"ג. שם הוא פגש את החנויות של הראל ויזל ואת בתי המלון של דוד פתאל.

ואז הגיעה שנת 2022 ובעוד הראל ויזל חוזר ל"נוורמלי", דוד פתאל מתקרב ל-80% תפוסה בבתי המלון שלו וזה משמעותי כי עדיין לא ברור מהו "הנורמלי החדש" אצלו.
בימים אלה עובדים רואי החשבון על הדוחות הכספיים של החברות והנה מתגלה תמונה מעניינת למדיי. דוד פתאל הרוויח הרבה יותר ממה שהוא חשב ולכן הוא מדווח למשקיעים את הנתון הזה שאמור לשים קץ לזיכרון העמום של הכעסים משיאו של משבר הקורונה.
אם כן, רשת פתאל נמצא בחודש יוני בכמעט 80% תפוס ואנחנו מדברים על תקופת טרום "החופש הגדול". בחודש יוני אשתקד עמדנה התפוסה ברשת של פתאל על כ-50% ואז הוא חגג את היציאה מהמשבר.
אם אנחנו הולכים מעט אחורה לחודש מאי אנחנו מקבלים תמונה דומה בה התפוסה הממוצעת ברשת פתאל עמדה על 76% לעומת כ-31% בחודש מאי 2021. התמונה (אל תטרחו לבדוק) דומה גם בחודש אפריל.
במונחים כספיים הרי שפתאל אחזקות השיגה ברבעון השני הכנסות (תחזיקו חזק) בטווחים של 1.52 עד 1.56 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 670 מיליון שק לרבעון המקביל של 2021 והכנסות של 770 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022.
ה-EBITDA של פתאל אחזקות תנוע הרבעון בטווחים של 300 עד 330 מיליון שק לוזה לעומת הפסדים של 169 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד והפסדים של 161 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.
מניית פתאל אחזקות עלתה אגב, מאז תחילת החודש ביותר מ-9% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-6 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה