השוק

אמזון מתפוצצת: נכנסת לתחום שירותי הרפואה ברכישת ענק

ענקית המסחר הגיעה להסכם במסגרתו תרכוש חברה לאספקת שירותים רפואיים תמורת קרוב ל-4 מיליארד דולר במזומן. מניית אמזון מזנקת
יאיר מור | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס, pexels)
אמזון הודיעה לפני כמחצית השעה כי חתמה על הסכם במסגרתו תרכוש את חברת שירותי הרפואה One Medical, מה שיכניס אותה רשמית לעסקי השירותי הרפואיים. החברה ציינה כי הרכישה תתבצע במזומן, כאשר היא תשלם 18 דולר לכל מניה של החברה – 77% מעל שוויה בסיום המסחר בוול-סטריט אתמול (רביעי). סה"כ תשלם אמזון 3.9 מיליארד דולר תמורת החברה, שמשרדיה נמצאים בסן פרנסיסקו ולפי לינקדאין יש לה כ-3,000 עובדים.
 
ניל לינדזי, סגן נשיא בכיר לשירותי רפואה באמזון: "אנו חושבים ששירותי רפואה נמצאים ברשימת החוויות שזקוקות להמצאה מחדש. קביעת תורים, המתנה של שבועות ואף חודשים לבדיקה, לקיחת ימי חופש מהעבודה, נהיגה למרפאה, מציאת מקום חניה, המתנה בחדר ההמתנה ואז בחדר הבדיקה למה שלעתים קרובות מדי מתמצה בכמה דקות קצרות מדי עם רופא, נסיעה נוספת לבית מרקחת – אנו רואים הזדמנויות רבות גם לשפר את איכות החוויה וגם להחזיר לאנשים את הזמן היקר (שמתבזבז). אנחנו אוהבים להמציא במטרה להפוך את מה שאמור להיות קל לקל יותר, ואנו רוצים להיות אחת החברות המסייעות לשיפור דרמטי של חוויית הטיפול הרפואי במהלך השנים הבאות. יחד, עם הגישה ממוקדת-האנשים ומבוססת-הטכנולוגיה של One Medical לשירותי רפואה, אנו מאמינים שביכולתנו לסייע ליותר אנשים לקבל טיפול טוב יותר, בזמן ובאופן שהם זקוקים לו. אנו מצפים בכיליון עיניים להגשמת החזון ארוך-הטווח הזה".
החיבור בין חברות תוכנה לשירותי רפואה הוא אחד הטרנדים החמים בשנים האחרונות בכלל, ומאז תחילת הקורונה בפרט. מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס, נחשב לתורם ופעיל מרכזי בנושאי רפואה ופיתוח וקידום חיסונים, וכל ענקיות התוכנה הקימו בשנים האחרונות חטיבות הממוקדות בתחום הרפואה. עם זאת, רובן מסתפקות באפסקת שירותי תוכנה לתחום. כעת מצטרפת אמזון לאורקל, שסגרה לאחרונה את רכישת חברת שירותי הרפואה הדיגיטליים Cerner תמורת סכום אסטרונומי של 28.3 מיליארד דולר. בעלות על חברות רפואה מאפשר לחברות שירותי ענן ומסחר למכור שירותים ומוצרים נוספים לציבור, כך שמדובר בפרה חולבת שרק מחכה להשתלטות מצד חברות הטכנולוגיה ששוחות בכסף.
מניית אמזון עלתה בדקות שמאז פרסום ההודעה בכאחוז.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה