השוק

גיל אגמון השלים את רכישת נייר חדרה מישי דוידי

עסקת רכישת השליטה בנייר חדרה (אינפיניה) הושלמה וכעת יחזיקו בחברה גיל אגמון באמצעות ורידיס וקרן תש"י; קרן פימי תרשום רווח הון של כ-900 מיליון שקל; שווי החברה לצורך העסקה נקבע על כ-2.35 מיליארד שקל
ניצן כהן |  1
ישי דוידי קרן אינפיניה (צילום יונתן בלום, unsplash, פייסבוק/ אינפיניה)
הושלמה מכירת השליטה באינפיניה שמוכרת יותר בשמה הקודם, נייר חדרה. העסקה הושלמה לאחר שגיל אגמון (שרכש את השליה באמצעות ורידיס) הכניס אליה את קרן תש"י שתרכוש 30% ממנה. הרכישה מתבצעת לפי שווי חברה של 2.35 מיליארד שקל, לעומת שווי של 2.27 מיליארד שקל היום בבורסה.
בסופו של יום ירכשו קרן תש"י וורידיס 100% ממניות אינפיניה והיא תימחק מהבורסה. החלוקה בין שתי החברות תהיה 70% בבעלות ורידיס ועוד 30% יוחזקו על ידי תש"י. פימי של ישי דוידי מסיימת השקעה של 7 שנים ברווח הון של כ-900 מיליון שקל.
 
את ההשקעה הראשונה בנייר חדרה עשתה קרן פימי בשנת 2015 כשרכשה 59% ממניות החברה מכלל תעשיות ב-355 מיליון שקל. פימי השקיעה עוד 90 מיליון שקל באותה השנה באמצעות הנפקת זכויות. 
ההשקעה של פימי באינפיניה הניבה לה רווח לא מבוטל של 900 מיליון שקל לאחר שאינפיניה חילה דיווידנדים של 250 מיליון שקל. פימי מכרה בשנה שעברה חבילת מניות שהניבה לה תמורה של 213 מיליון שקל והיא אמורה לקבל מהמכירה עכשיו עוד כמיליארד שקל.
אינפיניה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם מכירות של 912 מיליון שקל ועם רווח נקי של 68 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה מסתכם ב-1.05 מיליארד שקל ותזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה של השנה ב-134.5 מיליון שקל.
מניית אינפיניה עשתה מתחילת השנה מעלך עליות של כמעט 60% כשמתחילת החודש עלתה המניה ב-3.2%. עוה"ד שליוו את הרוכשות - ורידיס ותש"י - אורי רוזנברג, רן שלום, דן אדר, לירז כהנא ובנימין שלו ממשרד אגמון ושות׳ רוזנברג הכהן ושות׳.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה לא עושים הגהה לכתבה?
    אורי 09/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה זה "רכש את השליה"? לא אמור להיות, רכש את השליטה"? ומה זה "מעלך עליות"? אמור להיות "מהלך עליות", לא?
    סגור