השוק

מובילאיי בבלימת חירום? אינטל חותכת את השווי ב-40%

ענקית השבבים צופה לפי מקורות שהנפקה של חטיבת הרכב החכם הישראלית שלה תניב לה הרבה פחות כסף מכפי שהיתה צפויה להניב במקור. לכן, היא דוחה את ההנפקה בניסיון להמתין לתנאי שוק טובים יותר

יאיר מור | 
אמנון שעשוע מנכ"ל מובילאיי (צילום ויקיפדיה)
אינטל שוקלת להמשיך לעקב את הנפקתה של מובילאיי בוול-סטריט, וחותכת את הערכת השווי האפשרית של החברה בהנפקה כזו לכשתתרחש, כך דיווחה אמש (שני) סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
לפי מקורות בחברה, כרגע מעריכים באינטל שאם מובילאיי תונפק באחת מבורסאות ניו-יורק בחודשים הקרובים, השווי המירבי שלה שלה יהיה 30 מיליארד דולר. מצד אחד, מדובר בסכום אדיר, המהווה הכפלה של שווי מובילאיי מאז רכשה אותה אינטל ב-2017 תמורת כ-15 מיליארד דולר באקזיט הגדול ביותר בתולדות ישראל. מצד שני, מדובר בצניחה של 40% לעומת הערכת שווי קודמת שדלפה לתקשורת, ועמדה על לא פחות מ-50 מיליארד דולר – יותר מפי 3 ממחיר הרכישה.
 
הנפקת מובילאיי תוכננה לקרות כבר במהלך הקיץ שבא לסיומו (מבחינת לוח השנה, גם אם מזג האוויר בישראל טרם קיבל עדכון תואם) – אך המצב הכלכלי גורם לעיכוב שלה. כידוע, אינטל אינה החברה היחידה הסובלת מאירועים שאינם קשורים אליה – משבר שרשרת האספקה שנוצר בזמן מגיפת הקורונה וטרם הסתיים, משבר השבבים שהתפתח כתוצאה מכך ועסקי חברת הרכיבים לרכבים חכמים ניזוקים ממנו, וכעת גם משבר כלכלי שגורם לאינפלציה, עליית מחירים ופחות רכישות מצד הצרכנים.
כל זה גורם, לפי הדיווח, לשקילה מחדש של ההנפקה באינטל – לא שהיא רוצה לבטל אותה לחלוטין, אך היא מקווה לפחות למשוך את הזמן עד לתקופה טובה יותר, שבה תוכל לגייס יותר הון בהנפקה כזו. כרגע, אומרים המקורות, מאמינים בחברה שהשנה כבר לא ייווצרו תנאים כאלה, ולכן הם יושבים וממתינים ל-2023.
חשוב לציין כי למרות כל האמור, עסקי מובילאיי לא נפגעו: לפי הדו"ח האחרון של אינטל, מובילאיי היתה החטיבה הצומחת ביותר שלה בשנה האחרונה, עם זינוק של 41% בהכנסות ל-460 מיליון דולר ו-43% ברווח התפעולי ל-190 מיליון דולר.
הדיווח גרם למניית אינטל לרדת ב-1.1%, אך זמן קצר לאחר מכן היא התאוששה וסיימה את היום בעלייה של כשליש האחוז – קרוב לממוצע  המדדים המרכזיים בוול-סטריט.
החברה עצמה סירבה להגיב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה