השוק

עם רווח נקי של 207 מיליון שקל: MAX מסכמת תשעה חודשים יציבים

MAX מסכמת תשעה חודשים ראשונים יציבים ואף רשמה גידול של 13% ברווח הנקי. ההכנסות ברבעון השלישי הסתכמו בכ-567 מיליון שקל, צמיחה של כ-14%

מערכת ice | 
רון פאינרו, מנכ"ל מקס (צילום בני גמזו לטובה)
חברת האשראי MAX פרסמה היום (רביעי) את תוצאותיה הכספיות בדו"ח של תשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. מנכ"ל החברה, רון פאינרו, התייחס לדו"ח ונראה כי הוא זהיר אך אופטימי לגבי התמודדות המשק עם המלחמה שנכפתה על מדינת ישראל.
על פי דיווחי החברה, הרווח הנקי המתואם בתשעת החודשים הראשונים של 2023 צמח ב-13% ועמד על 207 מיליון שקל, רווח המשקף תשואה על ההון של כ-16% בהשוואה לרווח של 183 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022, רווח ששיקף תשואה להון של 16.3%. הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2023 צמחו בכ-21% לכ-1,623 מיליון שקל.
על פי הדו"ח, הוצאות החברה להפסדי אשראי גדלו בתשעת החודשים הראשונים של 2023 לכ-188 מיליון שקל לעומת 42 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, מתוכן 86 מיליון שקל ברבעון השלישי. לדברי החברה, רוב הגידול נובע מכך שברבעון השלישי החברה הגדילה משמעותית את ההפרשה הקבוצתית בגין סיכון האשראי הפוטנציאלי הנובע ממצב המלחמה, בעוד שבתקופה המקבילה אשתקד הקטינה החברה את ההפרשה הקבוצתית שנרשמה עם פרוץ משבר הקורונה.
עוד דווח כי כמות כרטיסי האשראי התקפים עמדה על כ-3.53 מיליון בסוף ספטמבר 2023, צמיחה של כ-10% לעומת סוף ספטמבר 2022, כאשר כמות כרטיסי Max צמחה בכ-20%, והגיעה לכ-1.66 מיליון כרטיסי Max תקפים. ההון העצמי של החברה הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.65 מיליארד שקל בסוף שנת 2022 וכ-1.59 מיליארד שקל בסוף הרבעון המקביל אשתקד.
רון פאינרו, מנכ"ל MAX, אמר: "אנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד לעם שלנו ולמשק הישראלי אך יש לנו בסיס איתן ויציב ואני בטוח שנדע לתקן ולהתחזק. כרגע, אנחנו מתרכזים בשובם של כל החטופות והחטופים הביתה, ליבנו עם המשפחות הרבות שנפגעו ואנחנו מחזקים את החיילות והחיילים היקרים שלנו, שישובו הביתה בשלום".
עוד הוסיף פאינרו: "מאז האסון הנורא שאירע ב-7.10, גם אנחנו ב-Max עסוקים ועושים כל שביכולתנו כדי לסייע ללקוחות שלנו. הקמנו מוקד ייעודי עבור תושבי קווי העימות והנפגעים הרבים, הפעלנו מתווה לדחיית חובות וביטול עמלות למפונים מבתיהם, למילואימניקים ולעסקים. הצטרפנו למסלול "חרבות ברזל" בקרן בערבות מדינה ואנחנו מטפלים במאות פניות שהגיעו אלינו לטובת הלוואות לעסקים קטנים".
"אני גאה מאוד בעובדי Max המסורים שבחרו לתרום במילואים, בהתנדבות, בסיוע למשפחות במוקדים השונים ובחקלאות וגאה על הזכות לאמץ את קהילת החינוך של המועצה האזורית אשכול, המתמודדת עם אתגרים עצומים מאז האסון. Max תלווה ותסייע לצוותי החינוך בשנים הקרובות במטרה לחזק את הילדים ובני הנוער במסגרות החינוך הארעיות עד לחזרתם למבני הקבע באשכול". הוסיף.
לסיום, אמר: "פעילות כרטיסי האשראי משקפת את מצבו של המשק, על אף שראינו ירידה משמעותית במחזורים מאז תחילת המלחמה, אנחנו מתחילים לראות תיקון וחזרה לרמת המחזורים שהכרנו. אנו רואים סימני התאוששות בכל הענפים ואף פיצוי של ענפים מסוימים, כמו ענף המזון, לעומת הירידה במחזורי חו"ל ותיירות הפנים שעדיין מתקשים לחזור לפעילות מלאה – אך אני בטוח שגם הם יחזרו ואנחנו נצמח ונגדל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה