השוק

נייקי מתרסקת ב-12%: תצמצם עלויות בהיקף של שני מיליארד דולר

החברה מתכוונת לחסוך עד 450 מיליון דולר ברה-ארגון של מצב החוב שלה, באופן שיניב לה תוצאות כבר בארגון הנוכחי. ענקית אופנת הספורט תנסה לפשט את ההיצע ולייעל את הארגון באמצעות צמצום ההנהלה. סמנכ"ל הכספים: "השפעת הסיכונים נעשית ברורה"
מערכת ice |  1
נייקי (צילום iStock)
על רקע הירידה בתחזית המכירות של ענקית אופנת הספורט, נייקי חשפה אמש (חמישי) תוכנית לצמצום עלויות בכשני מיליארד דולר בשלוש השנים הקרובות. מניית החברה התרסקה ב-12% במסחר המאוחר בוול סטריט אתמול, מדובר בנתון שפל ביחס לעלייה של 22.4% שנרשמה ב-S&P500. מניית קמעונאית הנעליים פוט לוקר, המוכרת רבים ממוצרי נייקי, יורדת ביותר מ-6% במסחר המאוחר. 
"ברבעון הקודם הדגשתי כמה סיכונים בסביבה התפעולית שלנו", אמר סמנכ"ל הכספים של נייקי מת'יו פרנד. "כולל השפעה של התחזקות הדולר, ביקוש הצרכנים בעונת החגים ומספר ההזמנות שלנו במחצית השנה השנייה. במבט קדימה, השפעת הסיכונים האלה נעשית ברורה". החברה מתכוונת לחסוך 450-400 מיליון דולר בארגון מחדש של מצבת החוב שלה באופן שיניב לה תוצאות כבר ברבעון הנוכחי, בעיקר ביחס לתשלומים לעובדים.
 
כחלק מצמצום העלויות, נייקי תנסה לפשט את ההיצע שלה, להגביר את האוטומציה והשימוש בטכנולוגיה, להכריז על צמצום ההנהלה ולמנף את גודלה על מנת להניע תהליכי התייעלות. החברה מתכננת להשקיע את מה שתחסוך בצמיחה עתידית, האצת החדשנות והנעת רווחיות לטווח ארוך.
 
על אף הנתונים העגומים, נייקי מצפה כעת שההכנסות שלה עבור השנה יעלו בכ-1%, לעומת תחזית קודמת של כ-5%. ברבעון הנוכחי, הכולל את המחצית השנייה של עונת החגים, נייקי צופה שההכנסה המדווחת תהיה שלילית מעט לעומת השנה שעברה, ושהמכירות יעלו באחוזים בודדים ברבעון הרביעי. 
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תפסיקו לשלם לשחקנים מליארדי דולרים
    איתי 12/2023/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הסכומים על הפרסומות והטאלנטים עברו את הגבול. תצמצמו שם
    סגור