בריאות

פרשת הסלמונלה בתנובה: האם יש סכנה לבריאות הציבור?

לאחר הפרסומים אודות החשש להימצאות סלמונלה גם באבקת חלב של תנובה, ראש תחום בריאות הציבור במשרד הבריאות, מיהרה להתייצב להגנתם: "אין סכנה לבריאות הציבור". וגם: האם יש קשר למפעל שטראוס?
מערכת ice | 
שרון אלרעי פרייס (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
אחרי שמוקדם יותר היום דווח כי בדיקה של משרד הבריאות העלתה חשד לזיהום בקו ייצור אבקת חלב של תנובה, משרד הבריאות ממהר להגיב ולהתייצב להגנת החברה. ראש בריאות הציבור הד"ר שרון אלרועי פרייס מסרה כי "אין סכנה לבריאות הציבור, אנחנו ממשיכים בבדיקת החשד. בימים הקרובים נקבל עוד תוצאות - כרגע לא מצאנו סלמונלה במוצרים שהשתמשו באבקת החלב".
באופן כללי, חשוב להבהיר שמדובר במוצר שאינו משווק לאנשים אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, שמונע התרבות חיידקים במידה והם קיימים במוצר. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. משרד הבריאות ממשיך בבדיקות לחקירת החשד.
 
לפני שעולות שלל ספקולציות ופרסומים, פרייס ענתה גם לשאלה המתבקשת האם יש קשר בין המקרה בתנובה לריקול הענק של שטראוס, והבהירה: "החשד לזיהום בתנובה אינו מקור הזיהום בשטראוס - אבקת החלב מצטרפת בשלב מאוחר יותר בתהליך".
 
מתנובה נמסר: ״בבדיקה של משרד הבריאות נמצא חשד לזיהום באחד מקווי הייצור של אבקת החלב. חשוב להבהיר שמדובר במוצר שאינו משווק לצרכנים ושהינו חומר גלם לתעשייה ולמפעלים שמייצרים בתהליכי הייצור לרוב תוך חימום ופיסטור שמונע התרבות חיידקים אם הם קיימים במוצר. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. אנו פועלים בתאום מלא עם משרד הבריאות ובהתאם להנחיותיו״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה