בריאות

תנובה תחזיר את המוצרים? משרד הבריאות בהתראה חמורה

אחרי שטראוס, גם תנובה עשויה להיות בדרך לריקול, זאת לאור העובדה שנמצא חשד לזיהום באבקת החלב של תנובה, כאשר המוצרים העיקריים שמיוצרים מחומר הגלם המדובר הן גלידות. החברה בתגובה: "בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום"
מערכת ice |  1
תנובה (צילום יוסי זליגר פלאש 90)
עוד ריקול ענק בדרך? במסגרת החקירה של הזיהום במפעל שטראוס בנוף הגליל בו התגלה סלמונלה, עלה חשד לזיהום בקו הייצור של אבקת חלב של תנובה. החשד נמצא בבדיקה של משרד הבריאות. 
חשוב להבהיר שמדובר במוצר שאינו משווק לאנשים אלא למפעלים שממשיכים בעיבוד של המוצר, לרוב תוך חימום שלו, שמונע התרבות חיידקים במידה והם קיימים במוצר. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. משרד הבריאות ממשיך בבדיקות לחקירת החשד.
 
כמובן שהמוצרים שמיוצרים מחומר הגלם המדובר הן הגלידות של תנובה, שמחזיקה מותגים רבים בשוק. זיהום שכזה פוגע באחד המוצרים הבולטים בשוק, רגע לפני הקיץ, בחברה מקווים שבסופו של דבר יתברר שלא זוהם אף מוצר.
כזכור, הריקול של שטראוס הגיע לאחר שקו הייצור של השוקולדים במפעל הצפוני זוהם ועשרות מותגים הורדו מהמדפים, עד כדי כך שאותו מפעל גם נסגר לתקופה של שלושה חודשים עד שיתברר מקור הזיהום והתקלה תטופל במלואה.
מתנובה נמסר: ״בבדיקה של משרד הבריאות נמצא חשד לזיהום באחד מקווי הייצור של אבקת החלב. חשוב להבהיר שמדובר במוצר שאינו משווק לצרכנים ושהינו חומר גלם לתעשייה ולמפעלים שמייצרים בתהליכי הייצור לרוב תוך חימום ופיסטור שמונע התרבות חיידקים אם הם קיימים במוצר. בדיקות של מוצרים סופיים שהשתמשו באבקת החלב כחומר גלם יצאו עד כה תקינים וללא זיהום. אנו פועלים בתאום מלא עם משרד הבריאות ובהתאם להנחיותיו״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבקת חלבון גו
    ננ 05/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם נבדקה אבקת חלבון גו של תנובה ,שמכילה אבקת חלב ,לסלמונלה ?
    סגור