בריאות

המשרד להגנת הסביבה מציע מיליוני שקלים: מי ייהנו מהכסף?

המשרד להגנת הסביבה פנה לציבור המדענים והחוקרים בכדי לקבל הצעות למחקרים וסקרים בנושאי הפחתת פליטות ומניעת זיהום ים - אותם יתקצב ב-4 מיליון שקלים
מערכת ice | 
זיהום אוויר באזורים נרחבים בארץ (צילום פלאש 90/ יניב נדב)
המשרד להגנת הסביבה, באמצעות לשכת המדענית הראשית, פרסם היום (שני) פנייה  לציבור החוקרים בארץ להגיש הצעות למחקרים ולסקרים בנושאי הפחתת זיהום אוויר ופליטות גזי חממה וכן מניעת זיהום ים. 
מטרת המחקרים והסקרים היא לבנות ולהרחיב את בסיס המידע בתחום של שינוי אקלים בישראל בכלל, ושל הטיפול בזיהום אוויר, פליטות גזי חממה, ובנושאי המניעה והטיפול בזיהום הים, בפרט. המשרד הודיעה כי יקצה סכום כולל של כ-4 מיליון שקלים עבור המחקרים, במטרה שאלו ישמשו לגיבוש מדיניות בנושא.
 
היקף התקציב המשוער למחקרים וסקרים בנושא הפחתת זיהום אוויר ופליטות גזי חממה הוא 3 מיליון שקל. פנייה זו היא במסגרת התוכנית הלאומית למניעה וצמצום של זיהום אוויר ופליטות גזי חממה בישראל, שאותה אימצה הממשלה בחודש מארס האחרון.  במסגרת התוכנית, נקבעו יעדים כמותיים להפחתת הפליטות של מזהמי אוויר וגזי חממה מתעשייה, ייצור חשמל, תחבורה, חקלאות ופסולת עד שנת 2030. 
יחד עם זאת היעדים לא עוגנו בחקיקה כך שניתן לשנותם בכל עת, כשבאחרונה אף דווח כי משרד האוצר מבקש לבטל את חובות יצרני החשמל לעמוד בדרישות חוק אוויר נקי, המגביל את היקף הפליטה ומאפשר צעדים מנהליים בנושא, צעד שעורר ביקורת מצד ארגוני סביבה רבים.
 
שאר התקציב יפנה לנושא זיהום מי הים, זאת לצורך קביעת ערכי רקע למזהמים במי הים במפרץ אילת. לתמיכה זו יכול לגשת כל אדם, עמותה, גוף ממשלתי או תאגיד אחר לרבות מוסדות להשכלה גבוהה ומכוני מחקר בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה