חדשות

ג'ו ביידן: החיילים שנותרו יעזבו את אפגניסטן

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ממשיך לקדם את מדיניות החוץ שלו והכריז כי ארה"ב תיסוג מאפגניסטן באופן סופי, אחרי 20 שנה וטריליוני דולרים, במקביל חשש במדינה ממכירת מטוסי הF-35 לאמירויות 
עמיאל ירחי | 
ביידן וF35 (צילום Official portrait of United State Edit ice)

אחרי 20 שנה נראה שהפעם זה נגמר, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע אתמול (רביעי) כי מדינתו תיסוג מאפגניסטן באופן סופי, 2,500 חיילים אמריקאים נותרו במדינה היום והם יחלו בעזיבה מבוקרת של אפגניסטן.

ביידן אמר בהודעה לתקשורת שמסר בבית הלבן כי: "הגיע הזמן לשוב הביתה, לא ניסוג באופן חפוז נעשה זאת באחריות ובתיאום מלא עם בני בריתנו ושותפינו". ביידן הוסיף וסיפר כי הוא שוחח עם נשיא ארה"ב לשעבר ג'ורג' בוש על החלטתו, כזכור ארה""ב איבדה באפגניסטן למעלה מ-2,000 חיילים והוציאה על אפגניסטן טריליוני דולרים. הנסיגה תחל ב-1 במאי.

בתוך כך ביידן סופג ביקורת בתוך ארה"ב, בעקבות החלטתו לאשר את עסקת המיליארדים עם האמירויות ולהעביר להם מטוסים מתקדמים, יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים האמריקני הודיע כי הוא וחברי קונגרס נוספים מודאגים מאוד מהחלטתו של ביידן להמשיך לקדם את מכירת המטוסים והציוד הנלווה, לאיחוד האמירויות  יו"ר הועדה אמר כי יבחן יבחן את העסקאות שכלולות בה.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה