משפט
אל על נתבעת בכמיליון שקלים: זה מה שדורשים 92 נוסעים
לפני כשלושה חודשים עשרות נוסעי החברה נתקעו בטרמינל בסלוניקי במשך 29 שעות. על אף שהנוסעים קיבלו פיצוי של 1,440 שקלים לפי חוק טיבי, הם טוענים שהסכום אינו מספק לכיסוי הנזקים שנגרמו להם
אל על תשלם ביוקר? קבוצה של 92 נוסעים הגישה תביעה של 920 אלף שקלים נגד חברת התעופה סאן דור, לאחר שחוו מה שהם מגדירים כ"סיוט תעופתי" בטיסה מסלוניקי לישראל שהתעכבה 29 שעות מלאות. על פי הפרסום במאקו האירוע, שהתרחש לפני כשלושה חודשים, הותיר 150 נוסעים תקועים בשדה התעופה הזר תחת תנאים קשים, כשהם עוברים בין המטוס לטרמינל ללא הסברים ברורים או טיפול הולם.
הפרטים בתביעה הם שהטיסה LY5246 הייתה אמורה להמריא בשעה 09:40 בבוקר, אך הנוסעים עלו למטוס רק בשעה 16:00, רק כדי לשבת שם שלוש שעות נוספות לפני שהורדו והועברו לטרמינל. גם שם המתינו עד השעה 22:00 בלילה, ורק אז הועברו לבתי מלון סמוכים. הטיסה למחרת נקבעה ל-13:00, אך שוב נתקלו בעיכוב נוסף והתבקשו להמתין במטוס עצמו. על אף שהנוסעים קיבלו פיצוי של 1,440 שקלים לפי חוק טיבי, הם טוענים שהסכום אינו מספק לכיסוי הנזקים שנגרמו להם, כולל אובדן ימי עבודה וחוויה טראומטית שלא תישכח.
כל זאת קורה לאחר שענקית התעופה הישראלית הציגה דוחות חזקים וזינוק חד ברווחים, אך מנכ"לית אל על, דינה בן טל-גננסיה, הודיעה בתחילת השבוע במפתיע לבעלי החברה וליו"ר על כוונתה לפרוש מהתפקיד לאחר שלוש שנים, אחרי שמונתה לתפקיד רק באפריל 2022, כאשר הדבר מגיע אחרי הצעות שקיבלה מחברות אחרות.
הכהונה של דינה בן טל גננסיה כמנכ"לית אל על הייתה הצלחה מסחררת. בתוך תקופה מאתגרת שכללה את היציאה ממשבר הקורונה ואת תקופת המלחמה, תחתיה המניה של חברת התעופה זינקה ב-375%, כמעט פי 5 בתקופה של 3 שנים לשווי של 6.48 מיליארד שקל. החברה תתמודד עם התביעה החדשה בלעדיה.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



