משפט

בתו של עמוס עוז משיבה אש לתביעה של בן-גביר

פניה עוז זלצברגר הגישה מכתב הגנה לתביעה על סך 144 אלף שקל שהוגשה נגדה בחודש אוגוסט האחרון על ידי יו"ר "עוצמה יהודית", חה"כ איתמר בן גביר: "ראש משפחת פשע, אך במובן המטאפורי של הביטוי"
אביחי דלאל |  4
איתמר בן גביר (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
פניה עוז-זלצברגר, בתו של הסופר עמוס עוז ז"ל, הגישה אתמול (ראשון) מכתב הגנה בו היא מבקשת באמצעות עו"ד גלעד שר ממשרד גלעד שר, תלחמי ושות', לדחות את התביעה נגדה של עוצמה יהודית ואיתמר בן גביר מחודש אוגוסט האחרון.
כזכור, חבר הכנסת מהציונות הדתית, איתמר בן גביר, הגיש באוגוסט האחרון, תביעת לשון הרע בסך של 144 אלף שקל נגד בתו של הסופר המנוח עמוס עוז, הסופרת פניה עוז זלצברגר. התביעה הגיעה לאחר שכינתה אותו "ראש משפחת פשע" במהלך מבצע שומר החומות וטענה כי הסית יהודים לפגוע בערבים. עוז שטעתה בזיהוי והפורעים ביפו שגרמו להצתה היו ערבים, עדיין סירבה להתנצל בפני בן גביר.
בכתב ההגנה טוענת עוז-זלצברגר באמצעות בא כוחה כי ח"כ בן-גביר הוא אכן "ראש משפחת פשע" אך מדגישה כי הכוונה היא ל"מובן המטאפורי של הביטוי". לכתב ההגנה צורף דו"ח  הסוקר את פעילותם לאורך השנים של ח"כ בן-גביר, מפלגת עוצמה-יהודית וארגון להב"ה ומגיע למסקנה כי "ארגון להב"ה עומד בתנאי הגדרת החוק כארגון פשיעה" וכי ניתן להסיק כי ח"כ בן-גביר פעיל בו.
 
לטענתה יש למחוק את התביעה של עוצמה-יהודית על הסף בגין העדר יריבות.  עוז-זלצברגר טוענת כי בציוץ שלה היא הבחינה במפורש בין "מבצעי העוולה, מסיתיהם, ובנפרד מכך התובע עצמו".
בעוד עוז-זלצברגר עומדת על כך שח"כ בן-גביר הוא אדם מסית, שמלבה את האש משני הצדדים, היא מתעקשת שלא האשימה אותו בשליחת פורעים. "'שליחה' היא פעולה אקטיבית של יוזמה, ניהול וביצוע פעולה. 'הסתה', לעומת זאת, נותרת יתומה בחלל האוויר, כאילו הגורם אשר פגע פעל בחלל ריק. המסיתים, הנכנסים לחלל זה, מגלגלים עיניים לשמיים משל מעשי הזוועה נולדו יש מאין".
מחה"כ איתמר בן גביר נמסר בתגובה לאתר ice: "ההתפתלויות של הגברת פאניה עוז זלצברגר לא יעזרו, הגברת מסלפת באופן קבוע את ההיסטוריה, משקרת מזייפת. אין פלא שמי ששיקרה כאשר נשאלה אם אביה הרביץ לה בעוד אחותה שפכה אור על האמת משקרת גם כאן באשר לכוונותיה. המבחן כאן הוא מבחן "האדם הסביר" ולכן פאניה עוז זלצברגר בבעיה משפטית ולא יעזרו כל ההתפתלויות".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    במובן המטפורי מי היא? (ל"ת)
    יהושפט 02/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    יהיה נחמד שגב' פאניה תפסיד וגם תשלם הוצאות משפט (ל"ת)
    514 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    הלוואי שהיא תפסיד, אמן (ל"ת)
    יהיר 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    דיבורי עוז עוברים את גבול הגיחוך, לא משיבה אש אלא זבל
    מגיב שקול 02/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 2
    כל משמיץ ומוציא דיבה יכול לטעון שדבריו היו רק מטפורה. שופט ישר ( יש כאלה!) יחייב אותה במלוא הסכום הנתבע .
    סגור