משפט

קרב המלבי הגדול: הסכסוך בפשפשים שהוביל לתביעת ענק

מלבי בפשפשים והמלביה מתנגחות זו בזו כבר תקופה מאז הבלבול של הלקוחות שלא מבדילים בין השתיים, לאחר שהמלביה עזבה את המקום ומלבי בפשפשים החליפה אותה. קרב המלבי הגדול הגיע לבית המשפט לתביעה של מיליון שקל
אביחי דלאל |  3
מלבי (צילום פלאש 90)
שבח קמעונאות בע"מ המפעילה את "מלבי בפשפשים" תובעת במיליון שקלים תביעת לשון הרע באמצעות עו"ד תום שנפ את "המלביה" ועידו גל, אחד מבעלי המניות המרכזיות בה לאחר מספר פרסומים פוגעניים בעניינם.
לדברי "מלבי בפשפשים", התביעה הזו מגיעה כחלק ממלחמה עסקית חד צדדית עליה, "המלביה"  פגעו בשמם פעם אחר פעם בכדי להביא לקריסת העסק שהוקם בסמוך אליה, זמן קצר ליד, ובמקום בו פעלה לפני כן. "הנתבעים סירבו להשלים עם פתיחת סניף מלבי במקום בו הם פעלו קודם לכן, ופרסמו מספר רב של פרסומים שקריים, פוגעניים, ומשפילים, אודות התובעת, במטרה אחת ויחידה – להבריח לקוחות ממנה ולגרום לקריסתה", נכתב בכתב התביעה.
לפי כתב התביעה, ב-24 ביוני 2021, אימו של עידו גל הגיעה למלבי בפשפשים והזהירה את הלקוחות כי לא מדובר באותו העסק ובהמשך אותו היום נשלחה גם אחת מעובדות המלביה בכדי להזהיר את הלקוחות. באותו היום עלה פרסום לדף האינסטגרם של המלביה עם הכיתוב "היזהרו מחקיינים" ובאותו פרסום נכתב כי "אמא של עידו שבאה לטעום את החקיינים שלנו. מה נגיד, חזרה לא נלהבת". 
בהמשך, עידו גל, כתב פוסט בדף הפייסבוק שלו ששותף בדף של "המלביה" ובו הוא עקץ: "המישהו האחר שהחליף אותנו בנכס עשה מעשה די מעאפן אם אתם שואלים אותי ופשוט העתיק את הקונספט אותו בנינו במו ידינו אחד לאחד. אותם מוצרים. אותם מחירים. אותה נראות. פשוט אחד לאחד. המקום נקרא אגב 'מלבי בפשפשים'. יצירתיות בשיאה".
 
שבוע לאחר מכן, עלה פרסום נוסף של גל שבו הוא התעניין כיצד לשנות את המיקום בוויז למקום החדש שפתח ועל הדרך ניצל את המומנטום ועקץ שוב: "יש איזה חקייני שנהנה מטראפיק שאני מזרים לו ככה על חשבוני ויש גבול".
פרסומים נוספים עלו ברשתות החברתיות 'פייסבוק' ו'אינסטגרם' של המלביה, שני פוסטים, בהם המשיכה להשמיץ: "אותו אחד שזכה במכרז (התובעת – הח"מ), פתח ללא בושה העתק מדויק של 'המלביה' כאילו שהוא זכיין שלנו'. עוד המשיכה וטענה כי "העסק (התובעת – הח"מ) מדבר בשמנו ומודיע לאותו לקוח שהמלביה ביצעה שינויים"
ב-6 בדצמבר האחרון, עלתה כתבה בנושא באתר ynet, לטענת "מלבי בפשפשים" אותה כתבה הייתה יזומה, באותה הכתבה "המשיכו את ההשתלחות חסר הרסן בתובעת, חזרו על הטענות בדבר הטעיה וגניבת לקוחות, ואף הגדילו לעשות כאשר טענו ש"'המסעדן הולך להפסיד' ושלמלבי של התובעת יש 'טעם של סבון'".
 
פרסום נוסף שעורר סערה הוא באפליקציית המשלוחים וולט, מי שהזמין ממשלוחי וולט זכה לפלאייר עם הכיתוב:  "חשוב לדעת! חשקה נפשכן לבקרנו בסניף שוק הפשפשים? שימו לב שאתם לא נופלים בפח והולכים למקום הישן שלנו, שם נמצא מישהו שממש מנסה להידמות לנו".
המלבי בפשפשים דורשים בכתב התביעה למחוק את שלל הפרסומים ולשלם כפיצוי מיליון שקלים. עו"ד תום שנפ המייצג את התובעים מסר: "הפרסומים שנעשו על ידי המלביה ובעלי המניות שלה הם דוגמה לקלות הבלתי נסבלת בה אנשים עושים שימוש ברשתות החברתיות על מנת להכפיש, לפגוע ולהרוס עסקים. המיוחד במקרה זה הוא שמי שחתום על הפרסומים הוא לא לקוח, אלא עסק מתחרה, שלא הצליח להשלים עם התחרות שנפתחה לו. למרבות הבלגות רבות מצד התובעת, הנתבעים לא הפסיקו, ואף החמירו את מעשיהם, באופן שלא הותיר ברירה זולת הגשת תביעה לבית המשפט".
התייחסות חברת המלביה יזמות בע"מ: "המלביה" היא רשת ותיקה שקיימת כבר 8 שנים, בעלת סימן מסחרי רשום על שמה, מפעילה 6 סניפים, מעסיקה יותר מ 100 עובדים ובעלת מוניטין רב וחיובי בצורה יוצאת דופן בקרב הציבור הרחב.  בכוונת "המלביה" להגיש נגד "שבח" תביעה לפי חוק עוולות מסחריות בגין כלל הפעולות שביצעה ומבצעת 'שבח' בניסיון להידמות למלביה. 
לא נפל כל דופי בפעולות "המלביה" והעובדות, אשר יוצגו בהרחבה בבית המשפט, מדברות בעד עצמן.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    הם סדרתיים
    שמטוב 04/2022/02
    הגב לתגובה זו
    4 0
    החברה האלו סדרתיים... עשו אותו דבר בכניסה הצפונית לנמל יפו... נכנסו בנעליים של קפה ויסטה וקראו למקום סילביה. אותה שאתה בשתי המקומות... נגשו למכרז על השטח עם הצעה לא כלכלית... פי כמה וכמה מהמתחרים... תשאלו מה הקאץ'? כנראה סוג של הלבנת הון... ההצעה ששמו במכרז לשתי המקומות לא מאפשרת רווח... בשתי המקרים העתיקו עסק עובד 1:1... כנראה ילדינו הון לידיעת הרשות לאיסור הלבנת הון
    סגור
  • צרות עין
    אהבת חינם 10/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה לבעלים החדשים ופרנסה בשפע
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן שהיד תפסיק להיות קלה על המקלדת!
    לקוחה מלבי בפשפשים 03/2022/28
    הגב לתגובה זו
    3 2
    לקוחה של מלבי בפשפשים, נהנת לבקר שם אחלה שירות, מלבי וסחלב טעימים. יש פרנסה בשפע לכולם לא מבינה מה הצרות עין של האנשים, רק על זה רגלי לא תדרוך במלביה בחיים! אגב המקום החדש הרבה יותר נקי ומזמין.
    סגור