משפט

טוויטר מסתבכת? זו החקירה שהחלה בעקבות ביטול עסקת מאסק

אחרי שעסקת המיליארדים נפלה בגלל טענות של האיש העשיר בעולם, אילון מאסק לקיומם של חשבונות מזויפים ובוטים בפלטפורמה, התובע הכללי של טקסס נעמד לצידו של מאסק ופותח בחקירה
מערכת ice |  1
אילון מאסק וטוויטר (צילום vecteezy, יוטיוב/ TED)
התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, אמר אתמול (שני) כי משרדו פותח בחקירה של טוויטר על מספר חשבונות הבוטים בפלטפורמה שלו.
"התובע הכללי פקסטון פרסם דרישת חקירה אזרחית (CID) לחקור אם הדיווח של טוויטר על משתמשים אמיתיים לעומת משתמשים מזויפים (בוטים) הוא 'שקרי, או מטעה' על פי חוק טקסס נוהגי המסחר המטעה", אמר משרדו בהצהרה לעיתונות.
לפי דיווח של ה-CNBC, פקסטון דורש פרטים על 23 פריטים, כולל נתונים נרחבים על המשתמשים הפעילים היומיים, החודשיים והניתנים למונטיזציה של הרשת החברתית. הוא גם מבקש "מסמכים מספיקים כדי להראות את מספר חשבונות הטוויטר הלא אותנטיים עבור כל חודש מ-2017 ועד היום, בחלוקה לפי קטגוריה של חשבון לא אותנטי (כלומר, חשבון מזויף, חשבון דואר זבל וחשבון בוט) אם זמין".
פקסטון, שזכה לתמיכתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הואשם בעצמו באשמת הונאה בניירות ערך לפני שבע שנים, אך עדיין לא עמד לדין.
החקירה שלו בטוויטר החלה באותו יום שבו מנכ"ל טסלה ו-SpaceX אילון מאסק, באמצעות עורכי דינו, איימו לסגת מההסכם שלו לרכוש את טוויטר תמורת כ-44 מיליארד דולר, בשל מה שלדבריו הוא חששות סביב חשבונות מזויפים, ספאם ובוטים.
במכתב ששלחו לטוויטר ביום שני, אמרו עורכי הדין של מאסק שהוא זכאי לגשת לנתונים מטוויטר שיכולים לעזור לו לקבוע כמה בוטים יש בפלטפורמה. במכתב נאמר גם כי טוויטר "מתנגדת ומסכלת" את זכותו של מאסק למידע זה, דבר המהווה "הפרה מהותית ברורה" של תנאי הסכם המיזוג שלהם.
מארק פיגל, מומחה לדיני ניירות ערך ששימש בעבר כמנהל אזורי של משרד ה-SEC בסן פרנסיסקו, אמר שההודעה של פקסטון היא קצת יוצאת דופן מכיוון שעניינים כאלה אינם מטופלים בדרך כלל ברמת המדינה.
"מדינות לא בהכרח מצוידות לעשות חקירה מתוחכמת מסוג זה", אמר פיגל. "זה דבר אחד אם יש לך עסק עם חברה מקומית, אבל אם אתה מדבר על חברה לאומית הנסחרת בבורסה במדינה אחרת, זה המחוז של ה-SEC.
 
בשנה שעברה, מאסק העביר את המטה של ​​יצרנית הרכב החשמלי שלו לאוסטין, טקסס, מפאלו אלטו, קליפורניה, ולאחר מכן פתח השנה מפעל ענק של טסלה מחוץ לאוסטין. הוא גם העתיק את מגוריו לטקסס ב-2020.
SpaceX, חברת הטילים לשימוש חוזר של מאסק, מנהלת מתקן ייצור ושיגור משמעותי בבראונסוויל, טקסס, ורוצה להרחיב את הפעילות עד לקבלת אישורים ממינהל התעופה הפדרלי.
בנוסף להבאת עסקים בעלי פרופיל גבוה לטקסס, מאסק התגלה כאלוף של שמרנים רבים בזמן האחרון בגלל הביקורות שלו על טוויטר, שהוציאה מספר שמרנים בולטים מהפלטפורמה שלה, כולל טראמפ. בחודש שעבר אמר מאסק שהוא מתכנן להצביע לרפובליקנים בבחירות הקרובות.
מאסק פנה לעתים קרובות לטוויטר, שם יש לו 96.8 מיליון עוקבים, כדי למתוח ביקורת על הנשיא ג'ו ביידן ודמוקרטים אחרים.
דובר של טוויטר בסן פרנסיסקו סירב להגיב על החקירה של פקסטון. חלק מבעלי המניות בטוויטר לא מוכנים לשחרר את מאסק למרות המקרה לכאורה שלו של חרטה של ​​הקונה. הם תובעים אותו במדינת קליפורניה כדי להבטיח שהעסקה תצא לפועל במחיר המוסכם של 54.20 דולר למניה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אחרי שמתרגמים עם כלי אוטומטי - צריך לקרוא! (ל"ת)
    asdasdasf 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור