משפט

"תרמית פירמידה לשם שעשוע": תביעת ענק נגד אילון מאסק

משקיע במטבע הדוג'קוין טוען כי אילון מאסק הניע אנשים להשקיע בו על מנת להגביה את השווי ואז להצניח אותו ולהרוויח על חשבון המשקיעים. זה הסכום המטורף שהוא דורש כפיצוי
מערכת ice |  3
אילון מאסק דוגקוין (צילום ויקיפדיה עריכה אייס)
האם האיש העשיר בעולם הניע אנשים להשקיע בתרמית פירמידה? אילון מאסק נתבע אתמול בסכום לא הגיוני של 258 מיליארד דולר על ידי משקיע במטבע דוג'קוין, שהאשים את מאסק בניהול תוכנית פירמידה לתמיכה במטבע הקריפטו.
בתלונה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי במנהטן, התובע קית' ג'ונסון האשים את מאסק, וגם את החברות שלו טסלה וספייס איקס, על כך שהם פרסמו את הדוג'קוין, ובכך העלו את מחירו פלאים, לפני שהם נתנו לו לצנוח למחיר שפל.
 
"הנתבעים היו מודעים מאז 2019 לכך שלדוג'קוין אין ערך אמיתי ובכל זאת מאסק קידם אותו באופן אקטיבי על מנת להרוויח מהאחזקות שלו בו", נכתב בתלונה, "מאסק השתמש בכוח שלו כאדם העשיר בעולם כדי לתפעל את תוכנית פירמידת הדוג'קוין למטרות רווח, חשיפה ושעשוע."
כזכור, המטבע שהתחיל כבדיחת אינטרנט קיבל ערך אמיתי ואילון מאסק הרבה לצייץ עליו ולתמוך בו, תוך שהוא תומך באופן כללי ברעיון של השוק הקריפטוגרפי. עורך דינו של ג'ונסון לא הגיב לבקשות להציג ראיות ספציפיות שיש ללקוח שלו או מצפה שיהיו לו, שמוכיחות שדוג'קוין חסר ערך והנאשמים ניהלו תוכנית פירמידה.
 
ג'ונסון דורשת פיצויים בסך 86 מיליארד דולר, המייצגים את הירידה בערך השוק של המטבע מאז מאי 2021, ורוצה שהוא יוכפל. קשה להאמין שמאסק אכן ישלם דולר אחד, מאחר שהוא אינו ממייסדי המטבע, ובנוסף לכך כל שוק הקריפטו חווה לאחרונה ירידות חדות בשווי, כאשר הביטקוין צנח לשווי של כ-20 אלף דולר. הדוג'קוין נסחר בכ-5.8 סנט אתמול, ירידה מהשיא במאי 2021 של כ-74 סנט.
בכל אופן, אותו האיש הוא לא היחיד שטוען כי הקריפטו הוא פירמידה. אנשי העסקים הוותיקים, המיליארדרים וורן באפט וביל גייטס, טענו כבר מזמן שהם לא רואים סיבה להשקיע בשוק הזה, וגייטס אף אמר, "אם אתה לא אילון מאסק, כדאי לך להיזהר מהתחום הזה"
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    הפשע המושלם
    מתן 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים עושים את זה כבר מאות שנים בתחום המניות, אין שום דרך להוכיח את הטענות מכיוון שאף פעם אין ראיות. זה סוג של הפשע המושלם.
    סגור
  • 2.
    ליצנים שרוצים להתעשר
    הצופה מהצד 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מפירמידה, תובעים את מי שהמציא אותה, כי לא הצליחו
    סגור
  • 1.
    התרמית הענקית היא מה שקורה בשנה האחרונה
    צדק 06/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זאת התרמית העולמית הכי גדולה שהייתה בהיסטוריה!!!כמות השקרים של קיצוניות מחירים בשם יצירת משבר" פיקטיבי!!!!!!
    סגור