קריפטו

וורן באפט במתקפה על הקריפטו: "זה לא נותן כלום"

המשקיע האגדי בן ה-91 הסביר באסיפת בעלי המניות השנתית של ברקשייר האת'ווי כי לא שינה את דעתו בנוגע למטבעות הדיגיטליים: "גם אם היו מציעים לי את כל הביטקוין שבעולם ב-25 דולר, לא הייתי לוקח"
מערכת ice |  17
וורן באפט, קריפטו (צילום unsplash ,טוויטר/ AppleInsider)
לא נראה שהמשקיע האגדי וורן באפט ישקיע בביטקוין בזמן הקרוב. כשנשאל ביום שבת באסיפת בעלי המניות השנתית של ברקשייר האת'ווי אם שינה את דעותיו השליליות המפורסמות על ביטקוין או קריפטו, המשקיע בן ה-91 היה רחוק מלחזור בו, להיפך.
באפט התחיל את תשובתו בכך שאם כל הנוכחים בחדר היו הבעלים של "כל השטחים החקלאיים בארצות הברית" או "כל הדירות במדינה" והם הציעו לו 1% ממניות תמורת 25 מיליארד דולר, הוא היה כותב להם צ'ק על המקום, אבל הוא לא יעשה את אותו הדבר עבור ביטקוין ושווי השוק שלו, שעומד על מעל 700 מיליארד דולר.
 
"אם היה בבעלותך כל הביטקוין בעולם והצעת לי אותו תמורת 25 דולר, לא הייתי לוקח אותו", אמר באפט. "כי מה אני אעשה עם זה? אני אצטרך למכור לך אותו בחזרה בדרך זו או אחרת. זה לא ייתן לי כלום".
באפט תיאר את דעותיו על אדמות חקלאיות ונכסים להשכרה לעומת ביטקוין כ"ההבדל בין נכסים יצרניים למשהו שתלוי בכך שהבחור הבא ישלם לך יותר ממה שהבחור האחרון קיבל. הדירות הולכות לייצר שכר דירה והחוות ייצרו מזון".
באפט ייחס את הפיתוי להשקיע בביטקוין לסוג של "קסם" שמושך משקיעים: "אם זה יעלה או ירד בשנה הבאה או בחמש שנים או 10 שנים, אני לא יודע. אבל דבר אחד שאני בטוח בו הוא שזה לא מתרבה, זה לא מייצר כלום", אמר. "יש בזה קסם, ואנשים חיברו קסם להרבה דברים".
באפט כבר זמן רב נגד מטבעות קריפטוגרפיים. הוא אמר ב-2018 כי "הם יגיעו לסוף רע" ואמר שלברקשייר האת'ווי "לעולם לא תהיה להם עמדה. אני מסתבך מספיק עם הדברים שאני חושב שאני יודע עליהם משהו", אמר אז. "למה בכלל עליי לקחת פוזיציה ארוכה או שורט במשהו שאני לא יודע עליו?".
שי דתיקה מייסד ומנכ"ל חברת המסחר בנכסים דיגיטליים INX: "בזמן שוורן באפט ממשיך בגישתו כלפי עולמות בבלוקצ'איין בכלל והביטקוין בפרט, באים פידליטי (Fidelity Investments) ומכניסים את המטבעות הקריפטוגרפיים לתיק הפנסיה.  המשמעות היא שפידלטי, ממנהלי הכספים הגדול בעולם, רואים את נכסי הקריפטו לא רק כנכסים לגיטימיים או בעלי ערך ארוך טווח. פידלטי מצטרפים ליותר ויותר מדינות, משקיעים מוסדיים ופרטיים , הפונים אל עבר המטבעות הקריפטוגרפיים ובראשם הביטקוין ומתייחס אליהם כמוצר השקעה ארוך טווח. תמיד יהיו ספקנים אך בסופו של דבר הם אלו אשר יפספסו את הכניסה אל הקרון הנוסע".
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    שי דתיקה מקשקש
    נועם 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    פידליטי מחקה חצי מיליארד דולר בגלל תעודות הסל של המשכנתאות הספקולטיביות ב2008. קריפטו זה לא עתיד, זו הונאת פונזי. מישהו קונה משהו חסר ערך עם חלום שיום אחד מישהו אחר יקנה אותו ביותר. וכולם מבינים שבסוף מישהו יידפק. זו הונאץ פונזי ובאפט צודק
    סגור
  • 11.
    מסכנים בעלי הפנסיות האלה
    רוני 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בועת אויר ענקית
    סגור
  • 10.
    לא בכל דבר אתה מבין. קריפטו זה העתיד
    כבודו 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    0 3
    צא ולמד.
    סגור
  • אני יצאתי ולמדתי
    יוני 05/2022/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אין שם כלום. טכנולוגיה לא יעילה שלא יכולה לשמש שום מערכת תשלומים רצינית. הסיבה היחידה לקנות קריפטו היא ספקולציה
    סגור
  • 9.
    חחחחחחחח נו תראו מה זה!!!
    צדק 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 3
    לא שווה כלום הקריפטו?בוא אני אגיד לך מה לא שווה!!!לא שווה זה שיש לכם כסף ואתם משחקים איתו איך שבא לכם ועושים מכות של כסף בהוצאה והכנסה מהירה במניה כזאת או אחרת ועושים פליפים מהירים ללא קשר לשווי המניה באמת ולמה זה קורה?פשוט מאוד כי במכה נכנס הרבה כסף ואז כביכול המניהפתאום עולה ואז כשבאנהחשק למצות את הרווח זה נמכר במהירות האור ולכן זאת השיטה!!!אין באמת ערך למשהו הכל תלוי בכמות הכסף שלךצואיך אתה משחק איתו אז שלא יבלבל לנו תמח!!!
    סגור
  • טען עוד
  • 8.
    איך הקרנות הגדולות בוחרות במה להשקיע?
    שאולין 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    עושים למנהל ההשקעות ”גוד טיים” ו”משמנים” אותו קצת אז הוא משקיעת מה אכפת לו? זה כסף שלו?
    סגור
  • 7.
    זה לא משנה מה הוא חושב, אלא מה השאר חושבים
    שוסטר 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אם אנשים נותנים למשהו ערך, אז יש לו ערך. גם לזהב אין ערך אם אף אחד לא יתן לו ערך.
    סגור
  • בדיוק!!!לשום דבר אין ערך רק מה העניין
    צדק 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לאנשים האלה יש המון כסף שמזרימים במכה אחת למניה מסויימת היא טסה פצאום למעלה ואז מוכרים מהרמעושים מכה של כסף המניה מתרסקת ואז שוב פעם קונים!!!זאת השיטה!!!אגב היא עובדת בכל מניה שבה נכנס מכה של כסף בפתאומיות ולכןצאין מה להקשיב לקשקשנים כאלה שצברו את הכסף מחרטא ברטא!!!!!
    סגור
  • 6.
    הביטקוין מזהם
    ירוק 05/2022/04
    הגב לתגובה זו
    8 2
    הביטקוין יותר גרוע מלא לייצר כלום - לצורך יצורו בזבזו הרבה אנרגיה. חבל. המשמעות היא שבני אדם תרמו להרס כדור הארץ כדי לייצר כלום. פשוט כלום. קובץ מחשב שלא תורם שום דבר. ככל שהביטקוין ימהר לצאת מחיינו כן ייטב.
    סגור
  • 5.
    טועה
    נדב 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 5
    חבריי אני לא מסכים איתו בכלל הרי מהוא שטר של כסף זה כלום נייר אותו דבר מה זה המונה ליזה תנסו לחשוב על זה ככה אני צופה עתיד מזהיר לתחום ולביטקויין בפרט
    סגור
  • 4.
    צודק. הביטקווין זה כלום מכלום.
    קרויף 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    8 1
    לא מייצר כלום, לא נכס, רק הימור על אויר.
    סגור
  • בלוףףףף גדול
    יוסי 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הביטקווין זה הבלוף הכי גדול. שקרה בעולם. לדעתי זה התחלה של הסוףףף
    סגור
  • 3.
    דיגיטלי? כן. פרטי? לא
    אמת 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המטבעות קרפיטוגרפיים נחוצים לכלכלת אנטרנט של לחיצה על כפתור. אבל היצרן שלהם חייב להיות המדינה. לכן, יהיה דולר קריפטוגראפי וגם שקל ויורו והלאה כולם. הרעיון שכל חברה מסחרית תוציא את שלה קיים ויכול לעזור בשיווק הסחורות שלה, אבל אין לו שום ערך אמיתי מעבר לזה. טכנולוגיית הבלוקציין ברוכה וחיונית להטמעת המטבעות הקריפטוגראפיים בכלגלה הארצית והעולמית. הכל יהיה דיגיטלי אבל המטבעות יהיו בבעלות המדינה!
    סגור
  • בבעלות המדינה זה בדיוק ההפך מבלוקציין - ביזור
    דקדקן 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא בשליטה של אף גורם
    סגור
  • 2.
    מסכים איתו
    ניר 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אין ערך יצרני לזה, והדרך בה נוצר (כרייה) היא מגבלה חמורה, ויש לה הרבה יותר חסרונות מיתרונות.
    סגור
  • 1.
    בטח הוא מושקע בבנקים (ל"ת)
    ראובן 05/2022/03
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • הוא לא מושקע בבנקים, יש לו בנקים (ל"ת)
    דקדקן 05/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור