תקשורת ומדיה

נתניהו בירך, השותפים כעסו "פגע בהמוני שומרי שבת"

אחרי שהתקשר לברך את לינוי אשרם לפני צאת השבת יו"ר האופוזיציה הותקף בידי שותפיו מהמפלגות החרדיות והדתיות השונות והליכוד התנצל בשמו, אטילה שומפלבי פרגן אך אז חזר בו: " הזדמנות נהדרת לחזור בי מכל מילה, אחרי הודעת ההתרפסות של נתניהו מול החרדים. קלאסיקה"
מערכת ice |  1
בנימין נתניהו (צילום אוליבייר פיטוסי פלאש 90)

זכייתה של לינוי אשרם במדליה הזהב האולימפית אתמול (שבת) גררה עמה לא מעט תגובות, שגם נגררו לאזור הפוליטיקה. יו"ר האופוזיציה והליכוד, בנימין נתניהו, התקשר לברך את אשרם לפני צאת השבת והקדים בכך את נשיא המדינה יצחק הרצוג ואת ראש הממשלה נפתלי בנט, ויש ששעברו כי עשה זאת בכוונה תחילה.

לאחר המקרה חבריו מהסיעות השונות באופוזיציה תקפו אותו. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' צייץ: "שמח על הזהב של לינוי, עצוב על חילול השבת, שמח שרה"מ והנשיא המתינו לצאת השבת עם הברכות, עצוב שנתניהו הוציא הודעה בעיצומה של השבת, שמח שיותר ויותר יהודים שומרים שבת, עצוב שיש כאן מי שמנצלים את המדליה לצחוק על השבת ושומריה, שמח שכמו לאורך כל ההיסטוריה השבת ושומריה ינצחו. שבוע טוב". חיים לוינסון עקץ אותו וכתב לו  כי הוא שכח להוסיף שלינוי לא הייתה לבושה צנוע.
 


גם יעקב ליצמן התייחס לשיחת הטלפון של נתניהו לאשרם שבוצעה כשעה לפני צאת השבת, ואמר: "מצערת מאד העובדה שיו"ר האופוזיציה נתניהו לא מצא לנכון להמתין לצאת השבת כדי לברך על ההישג האולימפי בטוקיו, ובחר לחלל שבת בפרהסיה ללא צורך אמיתי. מצופה ממי שנושא בתואר ממלכתי לכבד את יום השבת, כפי שעשו הנשיא ורה"מ". יו"ר ש"ס, אריה דרעי הצטרף אליו ואמר כי "ההודעה שהוציא יו"ר האופוזיציה נתניהו בעיצומה של שבת קודש פגעה בהמוני יהודים שומרי השבת, ופגעה בשותפיו הנאמנים ששבת קודש יקרה מאד לליבם. מר נתניהו, השבת שמחלה על כבודה - אין כבודה מחול!".
לאחר המקרה הליכוד הוציאו בציוץ רשמי הודעה המצרה על העניין וכי הם מנתצלים על כך וכי היה מדובר בטעות טכנית: "הליכוד תמיד שמר על כבוד השבת והקפיד שלא לפרסם הודעות לתקשורת במהלך השבת, וכך נמשיך לנהוג. הוצאת ההודעה היום כשעה לפני צאת השבת הייתה טעות טכנית שאנו מצרים עליה".
 
מי שבתחילה לא מיהר לבקר את נתניהו על השיחה אלא דווקא להחמיא לו הוא עיתונאי ידיעות אחרונות, אטילה שומפלבי שצייץ וניסה לפרגן: "זמן טוב לומר כל הכבוד ליו"ר האופוזיציה, נתניהו, חילוני גמור במדינה חופשית, שצלצל בטלפון ללינוי אשרם ובירך אותה. בשבת. מאמץ שספק אם שרף לו 10 קלוריות במאה ה-21. אפס מאמץ. גלגול העיניים החרדי מביך. נתניהו לא כפוף למועצת גדולי התורה. גם אנחנו לא". אולם, לאחר הודעת הליכוד חזר בו "והופ, הזדמנות נהדרת לחזור בי מכל מילה, אחרי הודעת ההתרפסות של נתניהו מול החרדים. קלאסיקה".

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שכחו מזה יהדות (ל"ת)
    דתי לאומי מפוחד 08/2021/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור