תקשורת ומדיה

חיסוני הילדים בדרך, האם בנט יכיר בחיסון הרוסי?

בנט חזר לאחרונה מרוסיה אחרי הביקור הדיפלומטי הראשון שלו אצל פוטין, והבוקר נחשפות ההשלכות הקרובות של הפגישה, ברקע ההחלטה לגבי חיסון לילדים ב-FDA
מערכת ice | 
רופא מחסן בחורה חיסונים קורונה (צילום pexels)
בזמן שבישראל כבר נמצאים בעיצומו של מבצע החיסונים השלישי באמצעות החיסון הנבחר של פייזר, בעולם אחוזי ההתחסנות עדיין נמוכים, בין היתר בשל מגלות השגת החיסון. פייזר ומודרנה החברות הגדולות שחיסוניהם אושרו בחירום על ידי ה-FDA הוכרו בישראל מהרגע שהוכרזו, כשהחיסון המוכר הבא בעניינו נמנעו להכריע עד כה בגלל מגבלת מידע הוא החיסון הרוסי - ספוטניק V.
הבוקר מדווח כי לאחר שבנט חזר מהפגישה הדיפלומטית עם פוטין ברוסיה, הוא עומד לקבל הכרעה משמעותית ביחס לחיסון הרוסי ולמעשה להכיר ביכולת ההתחסנות בו. המשמעות היא שתיירים מחוסנים שנטלו את החיסון יוכלו להיכנס ארצה כמחוסנים, בכפוף לבדיקה סרולוגית שיערכו בכניסה לארץ.  בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל התייחס פרופ' נחמן אש ואמר, ""זה החיסון היחיד שנכיר בו כפוף לבדיקה סרולוגית. תמכנו בכך, נערך דיון ארוך. נכון שיש דעות שונות, אבל מצאנו מתווה שיבחן שהאדם שנכנס ארצה מחוסן".
בתוך כך, הלילה אושר בארגון ה-FDA חיסון ילדים מגיל 5 ועד 11 שנים, בחיסון של פייזר. מדובר באישור חירום, בדומה לאישור החיסון מלכתחילה. אם יתחיל מבצע לחיסון ילדים בארץ זה יקרה רק לאחר אישור וועדת המומחים פה בישראל, אם כי מדובר בצעד משמעותי לקראת החלטה כזאת, שבשבוע הבא כב יתחילו לדון בה במשרד הבריאות.
בנט סיכם את הפגישה עם פוטין בשבוע שעבר והגיב, "סיימתי לפני שעה קלה פגישה ראשונה, מצוינת, עם נשיא רוסיה, פוטין. השיחה התארכה מאוד, נמשכה יותר מחמש שעות, והייתה מעמיקה במיוחד. היחסים בין ישראל לרוסיה נשענים על עבר עשיר של קשר בין שני העמים. אנו זוכרים תמיד את התפקיד המכריע שמילאו הרוסים בהכנעת הנאצים במלחמת העולם השניה. אסור שהזיכרון ההיסטורי הזה ימחק, ועליו לעבור מדור לדור".
"רוסיה היא שחקן חשוב מאוד באזור, למעשה, היא סוג של שכנה שלנו מצפון, ולכן היחסים איתה הם גם אסטרטגיים, אבל גם כמעט יומיומיים, ועלינו לשמור על קו ישיר ואינטימי של שיח. על רקע החוף של סוצ‘י, פוטין ואני דנו בשורה רחבה של נושאים, מיחסו המיוחד לעם היהודי, ועד דרכים להתמודד עם האסלאם הפונדמנטיליסטי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה