תקשורת ומדיה

בן כספית תוקף את חברי ועדת פרס ישראל: "אדיוטים"

לאחר לכתו של המשורר והפזמונאי יורם טהרלב, הביע העיתונאי תמיהה על כך שלא קיבל את פרס ישראל בחייו, ואף כינה את חברי הוועדה הבוחרת את הזוכים כ-אדיוטים. עוד חשף כי נאמר לו שטהרלב לא קיבל את הפרס כיוון שהיה ימני
מערכת ice |  6
בן כספית (צילום פלאש 90)
מגיש הרדיו והעיתונאי, בן כספית, תוקף הבוקר (חמישי) את חברי ועדת פרס ישראל, וזאת לאחר לכתו של הפזמונאי יורם טהרלב, ובכך שלא העניקו לו עוד בחייו את פרס ישראל: "חבורה של אדיוטים".
כספית סייג את דבריו ואמר שהוא אינו יודע מי הם חברי ועידת פרס ישראל, אך בכך שלא העניקו ליורם טהרלב כמו גם לאריק איינשטיין את פרס ישראל, יש בכך פגם בדרך בחירת פרס ישראל.
 
דבריו של כספית נאמרו בתכניתו ברדיו 103 יחד עם ינון מגל, וזאת בעקבות לכתו של הפזמונאי והמשורר יורם טהרלב בגיל 84 שנפטר הבוקר בביתו לאחר מחלה קשה. ארונו של הסופר יוצב מחר בבוקר בתיאטרון הבימה באולם מסקין.
טהרלב זכה במהלך חייו בפרסים רבים ממשרד החינוך והתרבות, כמו גם פרס אקו"ם ופרס תמו"ז. אך, כאמור, לא בפרס ישרא. טהרלב עצמו התייחס לנושא כמה וכמה פעמים במהלך חייו. בריאיון בשנת 2015 באתר וואלה לשגיא בן נון, אמר המשורר: "אני מעדיף לא להתייחס לזה. רק אומר שישנם בארץ 18 אנשים שראויים לפרס, ואני אחד מהם". לאחר 3 שנים, בריאיון במעריב ליעקב בר-און, כבר היה מיואש: "לאחר כל האכזבות שהיו לי בנושא הזה, כיום זה לא הדבר שאני חותר לקראתו. יגיע, יגיע; לא יגיע, לא יגיע".
במהלך השידור הוסיף בן כספית כי קיבל הודעה מאחת שהייתה בעמדות בכירות כי טהרלב לא קיבל את הפרס כיוון שהיה בעל עמדות ימניות פוליטיות. על כך הביע העיתונאי תמיהה שכן במהלך 12 השנים האחרונות היו ממשלות ימין.

עימות במהלך השידור בין ינון מגל לבן כספית. צילום מסך מן הארכיון
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    צריכים לשים סוף לחייו לפושע המין ינון מגל (ל"ת)
    אורח 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • כיף לראות שמאלני מתוסכל
    דורי 03/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה מחמם את הלב.. שנזכה לתגובות כאלה
    סגור
  • איפה המשטרה??? (ל"ת)
    משטרה 01/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    ויש עוד
    איציק לוגסי 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    האם יש עוד אמן ראוי מחווה אלברשטיין שמגלמת בשירתה את החיים של הפרט ואת החיים של המדינה והאומה ? גם את הדלות , את השמחה , את השכול ואת התקומה , את הפרח ואת המים את האדם באשר הוא אדם , את העוול ואת הדרור , את תיבת הנגינה ואת התפילה , את היגון ואת השמחה , תראו לי עוד אומן כזה ??? אנא מכם חברי הוועדה , הגיע הזמן .
    סגור
  • 2.
    12 שנות ממשלת ימין ???
    יהודה המכבי 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועדת הפרס נותרה שמאלנית, כמו כל הפקידונים בכל המנגנונים
    סגור
  • 1.
    ועדת הפרס הזויה
    ב 01/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי אם לא ליורם טהרלב הגיע הפרס? לאפרים קישון נתנו את הפרס רק בערוב ימיו, כאשר כבר זכה להכרה בכל העולם. וזאת, כי היה ימני. בושה. נותנים פרס לפי דעות, ולא לפי כשרון.
    סגור