תקשורת ומדיה

בגלל ההסתה: אירופה מפנה עורף לרשות הפלסטינית

מענקים בגובה מאות מיליוני אירו שהיו אמורים כבר להגיע לרשות הפלסטינאית מתעכבים, זאת בעקבות התנאי של מספר מדינות באיחוד האירופי, שדורשות להסיר תכנית אנטי-ישראלים מתכנית הלימודים ברשות. בינתיים - הבור הכלכלי של הפלסטינאים הופך עמוק יותר ויותר
מערכת ice | 
חופש תנועב שטחים? (אילוסטרציה: Getty images Israel) (צילום Getty images Israel)
ברשות הפלסטינית עוסקים בימים אלה במגעים עם מדינות רבות באירופה, זאת מתוך מטרה לגייס סיוע כספי הומניטרי לאור המצב הכלכלי הרעוע בשטח הרשות. בעוד שברשות הפלסטינית מנהלים מו"מ מול הדרגים הבכירים ביותר במדינות האירופאיות, ב'ישראל היום' פורסם כי אותן מדינות מתנות את הסיוע בהפסקת פרסום תכני ההפצה האנטי-ישראלים
על פי הפרסומים, מדובר בסכום המוערך בכמה מאות מיליוני אירו, כאשר ברשות מנסים להפעיל לחץ על מנת לקבל את הסיוע הכספי בהקדם. יש לציין כי המענק היה אמור כבר להגיע לרשות הפלסטינית, אלא שהוא מתעכב כבר מספר חודשים בעקבות דרישת הנציג ההונגרי ומספר מדינות נוספות באיחוד האירופי מהרשות הפלסטינית לשנות את התכנים הנלמדים במערך החינוך, שבחלקם הגדול אנטי-ציוניים. 
למרות ההתנגדות ההונגרית, ישנן גם מספר מדינות שתומכות בהעברת הכספים לרשות הפלסטינית ללא כל תנאי. לאחרונה ביקר בשטחי הרשות הנציג ההונגרי שהביע את דרישתו לשנות את התכנים בספרי הלימוד של הפלסטינים. בנוסף, מספר מדינות העלו דרישה נוספת לפני העברת כספי המענק כאשר ככל הנראה מדובר על רפורמות כאלה ואחרות ברשות. 
בכיר פלסטיני אמר: "לא נסכים לסיוע מותנה. אנחנו בקשר בימים אלה עם נציגי האיחוד בבריסל. יש מכשולים בדרך לאישור התקציב ואנחנו מסבירים שהאיחוד צריך להתנגד לעמדה הגזענית של הנציג ההונגרי. לא נמות מרעב, אבל אין סיבה שלא נקבל את הכסף".
בכיר ברשות אמר: "אנחנו מצפים מהמדינות שתומכות בנו ללחוץ על עוד מדינות באיחוד, כדי שתיסלל הדרך לאשר את התקציב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה