כסף וצרכנות

חבילות מזון לעשרות אלפי משפחות: מה יכלול הסיוע החדש?

משרד הרווחה יממן מזון תינוקות לפעוטות ממשפחות בעוני, המשרד יממן רכישה של שש חבילות מזון בחודש בעלות של 240 מיליון שקלים
מערכת ice | 
חבילות מזון לעשרות אלפי משפחות (צילום פלאש 90)
משרד הרווחה והביטחון החברתי יממן רכישת מזון תינוקות למשפחות נזקקות על רקע של עוני או של סיכון לפעוטות בגילאים 0 עד 1,כך החליט שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן, במסגרת ההרחבה של המיזמים לביטחון תזונתי שאותם מוביל המשרד.
העלות לחבילה אחת של מזון לתינוקות נעה בין 55 ל-80 שקלים בחודש וההוצאה החודשית הממוצעת על מזון תינוקות עומד על 164 שקלים, אולם היא יכולה להיות יקרה אף יותר.
 
על פי ההחלטה של משרד הרווחה, המחלקות לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות יספקו תווי קניה לרכישת מזון תינוקות בשווי של 240 שקלים לחודש (6 חבילות) כך שכרטיס הרכישה אמור להספיק לכל תצרוכת המזון של הפעוטות מדי חודש ואף למעלה מכך. משפחות עם יותר מפעוט אחד בגילים אלו ייזכו בתלושים עבור כל ילד בנפרד.
ממחקר שערך מרכז המחקר והמידע של הכנסת עולה כי ההוצאה החודשית על מזון תינוקות בשנים 2013 עד 2018 זינקה ב-31%, גבוה יותר מהגידול בהוצאה על צריכה שעמד על 27.7% באותה התקופה. עוד עולה מהמחקר כי בחמישון התחתון עמד שיעור ההוצאה על מזון תינוקות בשנת 2018 על 4.6% מכלל ההוצאה על המזון.
בשבוע שעבר הודיע המשרד גם על הרחבת המיזם לביטחון תזונתי ליותר מ-40,000 משפחות במסגרת ההגדלה התקציבית של המיזם ל-155 מיליון שקלים ועל הגדלת התמיכה בעמותות אשר מסייעות לאנשים לקראת החגים מ-50 ל-60 מיליון שקלים בשנה.
שר הרווחה והביטחון החברתי, מאיר כהן מסר: "המצב שבו ישנם פעוטות במדינת ישראל שסובלים מחוסר ביטחון תזונתי עקב המצב הכלכלי של הוריהם הוא בלתי נסבל והחל מהחודש הבא הוא יהיה נחלת העבר. כשנכנסתי לתפקיד הגדרתי את התוכניות לביטחון תזונתי ולסיוע ליציאה מעוני כתוכניות דגל ותקצבתי אותם בהתאם ואת התוצאות של המדיניות הזאת כולם ייראו כבר בחודשים הקרובים".
מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, הוסיפה: "מדובר בבשורה אדירה לאלפי משפחות בישראל שנמצאות בעוני. מדיניות רווחה שמוכוונת למוביליות חברתית ולצמצום פערים ניתנת ליישום רק כאשר הצרכים הבסיסיים ביותר של אדם מתמלאים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה