בריאות

אחרי מות התינוקות: חיידקים מסוכנים התגלו במפעל סימילאק

לאחר שני מקרי מוות ועוד מקרים של אשפוז תינוקות: ארגון הבריאות העולמי פשט על מפעלי 'אבוט', יצרנית סימילאק, ומצא זיהום של חיידק הקרונובקטר
מערכת ice |  6
סימילאק (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
יצרנית מזון התינוקות אבוט, שבין מוצריה נמצאת האבקה הפופולרית לתינוקות - סימילאק, לא הצליחה לשמור על תנאים סניטריים ונהלי בריאות במפעל הייצור שלה במישיגן, ארה"ב. כך על פי הבדיקה של ארגון הבריאות העולמי, שהגיע לשם לאחר שני מקרים מצערים של מות תינוקות, ועוד מספר מקרים של אשפוזים.
מינהל המזון והתרופות ב-FDA פרסם את ממצאי הבדיקה הראשונית שלו ממפעל אבוט, והודיע כי החברה לא שמרה על משטחים נקיים המשמשים לייצור פורמולת האבקה. בנווסף, בבדיקת ה-FDA, שהסתיימה בשבוע שעבר, פקחים מצאו עדויות לזיהום של חיידק הקרונובקטר.
אבוט לא פרסמה באילו מוצרים התגלו הליקויים, אבל מותגי החברה כוללים כמה מפורמולות התינוקות הנמכרות ביותר בעולם, כולל סימילאק, אלימנטום ו-EleCare. החברה אומרת שהיא ממשיכה לייצר פורמולות לתינוקות במפעלים אחרים שלה בארה"ב ומחוצה לה. הריקולים הללו שהחל בחודש שעבר, גרמו למחסור מתמשך בפורמולות לתינוקות עקב בעיות בשרשרת האספקה.
 
הדו"ח שפורסם מציג את הממצאים הראשוניים של ה-FDA וסביר להניח שיבוא אחריו דו"ח רשמי ואזהרה לחברה. "זה שופך קצת יותר אור על מה השתבש, אבל עדיין אין לנו את כל התשובות", אמרה שרה סורשר, מהמרכז למדע לעניין הציבור באמריקה. "אבוט וה-FDA באמת צריכים לעשות יותר עבודה כדי לרדת לעומקו של מה שקרה כדי שנוכל למנוע את ההתפרצות הבאה".
אבוט אמרה בהצהרה שהיא "לוקחת את זה ברצינות רבה ועובדת בשיתוף פעולה הדוק עם ה-FDA כדי ליישם פעולות מתקנות".
זיהומים בחיידק קרונובקטר הם נדירים אך יכולים להיות קטלניים אצל תינוקות. כמעט כל ההתפרצויות שדווחו בארה"ב נקשרו לפורמולות אבקות לתינוקות, שאינן עוברות את אותן טמפרטורות גבוהות המשמשות להרוג חיידקים במזונות רבים אחרים. יצרנים אמרו זה מכבר שאי אפשר לחסל את כל החיידקים מהפורמולות.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    חיידקים בסימילאק
    אלין 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חיידקים במפעל סימילאק?...ואני לתומי חשבתי...סימילאק בגלל המדע !!ך
    סגור
  • 4.
    לכל מי שאומר " לא נורא תמ"ל לא יכול להזיק" בבקשה...
    אחות בריאות הציבור 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לחלב אם יש תכונות פלא שהורגות חיידקיים. לכל אם שיכולה מומלץ להניק אפילו חלקית!! בפרשת רמדיה זה הציל תינוקות שהיה להם חסר מויטמין מסוים, ואולי גם כאן יכול להרוג את החיידקים הרעים במעי... תתפסו את ההנקה בשתי ידיים. זו מתנת על לתינוק שלכן... יש עוד מלא מחקרים מפלאים ומדהימים על אחוזים נמוכים של סרטן בילדים שינקו, פחות סוכרת ולח"ד בהמשך החיים וגם לאמא המניקה פחות סוכרת וסרטן שד. הרבה יותר משהנקה היא אוכל היא נוגדנים טבעיים לחיידקים ומחלות. מדהים מדהים.
    סגור
  • 3.
    באיזה פורמולות מדובר
    רעות 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    האם גם בסימלאק גולד? למה לא מפרטים
    סגור
  • 2.
    אז אין באמת תחליף להנקה (ל"ת)
    מודאגת 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    7 0
    סגור
  • 1.
    אדבנס פלוס ?
    גנית 03/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אז באילו סוגי פורמולות אסור להשתמש
    סגור
  • סימילאק - בקשה להבהרה
    סבא דרומי 03/2022/25
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מדוע הכתבה איננה מבהירה על אילו פורמולות חל הזיהום?
    סגור