תקשורת ומדיה

בן כספית מתפוצץ על ערוץ 14: "להקיא, נטפלים למשפחות החטופים"

מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, בן כספית, נגד ערוץ 14 ו'הפטריוטים': "מה שמחריד בחבורה הזו, היא העובדה שהם מתקוממים על כך שיש עצרת לשחרור החטופים. מינון מגל אין לי ציפיות, הוא נלחם על הפרנסה שלו"
תום נחום |  3
בן כספית נגד ערוץ 14 (צילום טוויטר/ בן כספית, pixabay, מסך ערוץ 14)
על רקע ביקורות שונות שנשמעו בערוץ 14 על מטה משפחות החטופים, פעיל המחאה רן הר-נבו במתקפה חריפה נגד הערוץ, כאשר לצד סרטון של הדברים שנאמרו במהלך שידור 'הפטריוטים', כתב כך בציוץ תקיף במיוחד: "ערוץ רעל. לראות ולא להאמין. והאנשים האלה, ששונאים את כל מה שישראל מייצגת, עוד קוראים לעצמם פטריוטים".
מי שצייץ מחדש את דבריו של הר-נבו הוא מגיש 'פגוש את העיתונות' ופאנליסט חדשות 12, בן כספית, שהוסיף וכתב: "הנושא מורכב. הדילמה קורעת. גם אני לא מצליח לגבש דעה סדורה. ולא מקנא בקברניטים. מה שמחריד בחבורה הזו, היא העובדה שהם מתקוממים על כך שיש עצרת לשחרור החטופים. וש״פתחו עם זה מהדורות״!! אתם מבינים? 136 ישראלים נחטפו מבתיהם. נשים, קשישים, חולים. המדינה הפקירה אותם ב-7 באוקטובר ולא מילאה חובתה הבסיסית כלפיהם. הנשים, כך אומרות אמהותיהן, נאנסות שם גם עכשיו. חולים בלי תרופות. קשישים כנ״ל. ואת ידידיה מאיר מטריף ש״פתחו עם זה מהדורות״".
"למה שלא תבקשו משלמה קרעי לעצור את המהדורות? או את המשפחות עצמן, שלא יפעלו לשחרור יקיריהן? וינון מגל מקונן ש״ראינו איך זה נגמר״ בפרשת גלעד שליט. איך זה נגמר? נתניהו שחרר את סנוואר. ככה זה נגמר. וככה זה גם התחיל. סנוואר שהביא עלינו את כל זה. ועכשיו, במקום לקחת אחריות, הם נטפלים למשפחות האומללות, הנטרפות מיגון ודאגה. משפחות שלא ידעו דקה אחת של מנוחה או רוגע מ-7 באוקטובר. כאמור, מינון אין לי ציפיות. אני הרי מכיר אותו. הוא לא נלחם על נצחון חמאס, הוא נלחם על הפרנסה שלו. אבל השני, זה שמתרפק על יהדותו המתוקה, על היידישקייט, על המוסר היהודי. להקיא".
 
בתוך כך, על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, חלוקת הפרסום של לפ"מ כבר אינה הולמת את אחוזי הרייטינג של הערוצים. על פי נתוני חודש דצמבר, יוצא שחוסר ההלימה אפילו גבוה מכפי שחשבו. בעוד גופים רבים החלו או חזרו לפרסם בערוץ 14 עם עלייתו ברייטינג, כמו חברת שטראוס, דווקא בלפ"מ החליטו לפזר את עוגת הפרסום שלא על פי נתוני הרייטינג.
כאמור, ערוצי החדשות אמורים לקבל סיוע הולם ביחס לנתוני המסחר שלו, קרי לרייטינג. ערוץ 12, למשל, מקבל מימון בהיקף שווה ערך לנתח המסחר שלו, כ-57%. בהשוואה בין הערוצים הנותרים, ניתן לראות שדווקא ערוץ 13, שהנתח המסחרי שלהם קטן (כ-20%) בהשוואה ל-14 (23%), מקבלים סיוע גדול יותר מהמדינה. בזמן שרשת מקבלת מימון שגדול ב-150% מהנתח שמגיע לה, ערוץ 14 נאלצים להסתפק במימון שקטן ב-44% ממה שאמורים לקבל. הדבר מעלה תהיות רבות בנוגע למידת ההגינות של הגוף שאמור להיות אובייקטיבי, אך בוחר שלא לפעול ע"פ הקריטריונים שהוא עצמו הציב.
כזכור, בין לפ"מ וערוץ 14 הייתה מתיחות במשך תקופה ארוכה, כאשר ערוץ 14 עוד בטרם היה בוועדת המדרוג, טען כי יש לו נתוני רייטינג המצדיקים קבלת נתח פרסום מלפ"מ, אך זו האחרונה, במשך תקופה ארוכה, לא שיתפה פעולה.
בתחילת 2022, בוועדת הכספים בראשות דאז של ח"כ קושניר, בלפ"מ הודיעו שיפסיקו את החרם ויפרסמו במסגרת הערוץ לאחר שהציגו להם נתונים חדשים כי לפי מחקרים שנערכו, בשעות פריים טיים הוא גורף כ-3.5% עד 4%.
למרות חזרת לפ"מ לפרסם בערוץ 14, עדיין נשמעו ביקורות קשות על נתח הפרסום בערוץ. כך, במחצית 2022 הערוץ שלח מכתב חריף למנכ"לית לפ"מ בטענות קשות: "מוקצים לערוץ 14 תקציבי פרסום מזעריים בצורה חריגה. ככל שלפ"מ לא תודיע למרשתי על שינוי יסודי במדיניותה, בדעתה לנקוט באמצעים העומדים לרשותה, לרבות פנייה לערכאות".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אתה וגיא פלג ואם השותפים שלך אתם מרעילים את הבארות בארץ (ל"ת)
    אבי 01/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    בן כזבית תקבל סרטן ! (ל"ת)
    אסף 01/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    חחח המודיע המשטרתי המכנה עצמו "עיתונאי " כזבית המסית (ל"ת)
    דן 01/2024/15
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור