מינויים

טלטלה ב-NSO: ברקע הביקורות, בכיר בחברה התפטר

ברקע פרסום התחקיר על שימוש של המשטרה בתוכנת הריגול, כשבתקופה האחרונה הופנו ביקורות כלפי התוכנה בארצות הברית, עוד טלטלה עוברת על חברת הריגול הישראלית
מערכת ice |  4
חברת NSO (צילום pixabay, pngwing)
על פי דיווחים, אשר לוי יו"ר NSO, החברה שעומדת מאחורי תוכנת הריגול פגסוס וכמה כותרות חמות מהתקופה האחרונה, הודיע על התפטרותו מתפקיד היו"ר, וזאת לאחר שנתיים שכיהן בתפקיד. 
התפטרותו של לוי מגיעה ברקע מספר פרשיות פנים וחוץ ששמה של NSO מעורב בהן בהקשרים לא חיוביים במיוחד. בשבוע שעבר תחקיר של אתר כלכליסט חשף כי משטרת ישראל בימי המפכ"ל היוצא רוני אלשייך, עקבה אחרי ראשי ערים ועד מנהיגי מחאת הדגלים השחורים באמצעות תכנת הריגול פגסוס של חברת NSO שנמצאת תחת סערת ענק בארצות הברית.
על פי הפרסום, משטרת ישראל משתמשת בתוכנת הריגול שסיבכה את NSO בארה"ב שם פורסם כי אפל החלה בתביעה נגדה, בכירי ממשל היו תחת מעקב והדבר גרם לתקרית דיפלומטית וזה רק קצה הקרחון. "כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של אזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה".
 
נוסף על כך, בבלומברג דווח לפני כחודש כי חברת תוכנות הריגול NSO מוכת השערוריות שנמצאת בסכנת אי פירעון חובותיה, בוחנת מספר אפשרויות הכוללות סגירת יחידת פגסוס השנויה במחלוקת שלה ואף מכירת החברה כולה, כך על פי אנשים שמכירים את הנושא. זאת אחרי שבארצות הברית הודיעו על כוונה לאסור שימוש בתוכנת הריגול פגסוס, אחרי שמכשירי הטלפון של בכירים בממשל נפרצו באמצעותה.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    חוסר ידע
    חיים 01/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כולנו רוצים תוכנות סייבר התקפי. מאד רוצים. וכדאי שיהיה לנו את הנשק הזה כי לאויבים שלנו יש. זה נשק לכל דבר. הבעיה לא בנשק. הבעיה בשימוש שעושים בו. ולסגור חברה לא יעזור כי מדובר על ידע שיש לחברה הצעירים בראש. תסגור חברה אחת יפתחו אחרת. זה נשק כמו פגז או טיל או מקלע, רובה אקדח ותחמושת. וכמו דישראל מוכרת נשק בעולם היא מפתחת נשק סייבר. והצעירים האלו מפתחים מעולים. הכי טובים בטכנולוגיה. ומי שדואג לפרטיות ויש לו מה להסתיר שיעבור לשימוש ביונים או טלפון דור 1 סטייל נוקיה. פייסבוק לא עוקבת אחרינו? האפליקציות לא יודעות עלינו הכל? על הפרטיות ויתרנו מזמן. תתעוררו.
    סגור
  • 3.
    הגיע הזמן
    דודו 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טחנו כסף ועשו מה שרצו..בושה
    סגור
  • 2.
    ולמה אף עיתונאי לא חוקר את אלשייך
    קצין משטרה בדימוס 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חברים הגיע הזמן לחפור לעומק קצת מעבר. מי הביא את פגסוס למשטרה? אכן אלשייך השבכניק. זה שהרס את המשטרה ומומחה בלהריח כוסברה. תמצאו קשרים אפלים בינו לבין nso. חברים מהשרות. בדיוק כמו הביזיון של המימד החמישי שעלה כמעט 50 מיליון למשלם המיסים וגנץ ברח מהחברה המפוקפקת בזמן. אלשייך היה מומחה בקשירת קשרים שושואיסטים.חברים למיקצוע ולשיטה
    סגור
  • 1.
    זה שהוא התפטר לא יעזור לו! צריך לתבוע אותו אישית ואזרחי
    ? 01/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכנה לא חוקית! עבירה על חופש הפרט!!!!
    סגור