נדל"ן ותשתיות

עסקת הנדל"ן במיליארד שקל נחשפת: כמה תעלה דירה במתחם?

הסודות מאחורי עסקת הנדל"ן הגדולה ביותר אי פעם בראשון לציון יוצאים לאור: הקרקע עליה מוקמים שלושת הפרויקטים נמכרה בכ-890 מיליון שקלים לפני מע"מ ומס רכישה (1.2 מיליארד שקל כולל מיסים אלה). בפרויקטים צפויות לקום 450 יחידות דיור ו-7,100 מ"ר של שטחי מסחר
מערכת ice |  6
מתחם האלף הדמיה (צילום משה צור אדריכלים)
מכירת קרקע בראשון לציון במיליארד שקלים, מחיר מוערך למטר מרובע של לא פחות מ-40 אלף שקל לדירה, ודירות שנמכרות על הנייר במעל -4 מיליון שקלים – אלה המספרים שרצים בימים אלה בחברת עורכי הדין יוזוק מלכין ושות', המייצגת את חברות הנדל"ן, 'עמרם אברהם חברה לבניין' , ושי חי אחזקות  במתחם האלף בראשון לציון.
.
'עמרם אברהם חברה לבניין' ולחברת 'שי חי אחזקות' זכו לאחרונה בשלושה מכרזי ענק אותם פרסמה עיריית ראשון לציון, במסגרת 'מתחם האלף', פרויקט הנדל"ן עצום הממדים שלה, הקם בימים אלה במערב העיר, בסמוך למתחם הסופרלנד ו'יס פלנט'.
 
.
על פי תכנון עיריית ראשון לציון, 'מתחם האלף' יכלול מגדלי משרדים, מסחר ומגורים – על שטח עצום, הצפוי להכיל כ-100,000 מקומות עבודה. אם התחזיות לא תתבדינה, צפוי המתחם להפוך למרכז העסקים הגדול ביותר בישראל, ולעקוף בתוך כך את מתחם הבורסה ברמת גן, אזור תעשיה רמת החייל ואחרים.
.
אל 'מתחם האלף' יגיעו קווי הרכבת הקלה, והוא ייהנה מגישה נוחה לכביש 6, כביש 1, איילון, שדה התעופה בן גוריון ושאר תשתיות התחבורה במדינה, מבלי לסבול מהפקקים הסובבים את הכניסה לתל אביב והיציאה ממנה.  
.
עו"ד עמנואל יוזוק, אשר מלווה את העסקה, מעיד כי חברות נדל"ן רבות מנסות לתפוס אחיזה בקרקעות של מתחם האלף אשר הפך לשם החם ביותר בתחום הנדל"ן בארץ, לאור מיקומו האסטרטגי, עירוב השימושים הצפוי להיות בו, והתכנון המרהיב אותו מובילים עיריית ראשון לציון ומנהלת המתחם. "מדובר בשילוב מנצח ותמהיל שטרם נראה בארץ ומי שחולף במקום יכול לחוש את הפוטנציאל העצום הנצבר בו. לא בכדי חברות רבות כבר בחרו לעקור אל המתחם, כאשר תושלם בנייתו" אומר עו"ד יוזוק.

עו"ד עמנואל יוזוק. צילום: עמי ארליך
שטח הקרקע שעליו נערך המכרז כולל 18 דונם. הקרקע עליה מוקמים שלושת הפרויקטים נמכרה בכ-890 מיליון שקלים לפני מע"מ ומס רכישה (1.2 מיליארד שקל כולל מיסים אלה). בפרויקטים צפויות לקום 450 יחידות דיור ו-7,100 מ"ר של שטחי מסחר. בעוד הפרויקט 'מתחם האלף' נמצא כיום רק בראשית בנייתו, נמכרו בו כבר מספר לא מבוטל של דירות בנות 5 חדרים, במחירים של למעלה מ-4.5 מיליון שקלים, ומדובר במחירי "פרי סייל" .
לדברי עו"ד יוזוק, אל המתחם לוטשות עיניים חברות מרכזיות במשק, מתחומי ההייטק, המלונאות, התקשורת והבנקאות, אשר הביעו עניין ברכישת שטחי מסחר בו. חברות אלה מתכוננות להעביר את פעילותן אל המתחם, ולצאת ממרכז תל אביב. לדברי עו"ד יוזוק, עקב הביקוש הצפוי ובשל מחיר הקרקע הלא מבוטל, נראה כי מחירי הדירות במתחם צפויות להגיע,  ואף לעבור, את ה-40,000 שקלים למטר מרובע. 
.
לדבריו, מי שמבין לעומקה את משמעות תפעולו של 'מתחם האלף', את הפעילות המסחרית העצומה שעומדת להיערך בו, ואת ההמונים שיעבדו ויעברו בו ביומיום, יוכל לראות במחירים אלה מחירי הזדמנות.
.
"עמרם אברהם היא מחברות הנדל"ן הצומחות בישראל, ואין ספק שאנו רואים בכניסתה של החברה לשוק ההון אבן-דרך משמעותית, שתסייע לחברה להמשיך את צמיחתה ותקנה לה נגישות למקור מימון חשוב נוסף" אומר נועם גרייף, מנכ"ל חברת עמרם אברהם. "אנו רואים בהיענות הגבוהה להנפקת איגרות החוב הבעת אמון מצד ציבור המשקיעים, ובכוונתנו להעמיק את שיתוף הפעולה עם שוק ההון בשנים הקרובות".
.
"במקביל, השלמנו החודש מספר עסקאות משמעותיות, כשהבולטת בהן היא במתחם האלף בראשון לציון. עסקה זו היא דוגמה נוספת לקפיצת המדרגה שביצעה החברה בשנים האחרונות, ואנו ממשיכים לפעול לאיתור עסקאות נוספות שימשיכו למצב את החברה כשחקנית מובילה בשוק הנדל"ן בישראל ויסייעו לנו גם לייצר ערך משמעותי כבר בעתיד הנראה לעין" דברי גרייף.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 6.
    מאיפה הקבלנים נהיו מליארדרים? משוד אזרחי ישראל (ל"ת)
    אייל חיפה 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • 5.
    נותנים פוש אחרון לדימיונות שלהם
    אבי 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    3 4
    נגמר הסרט הבנקים מפסיקים לשחרר האינפלציה גוברת ואיתה החשש למיתון :) מי שחי על הלוואות שיהיה לו בהצלחה
    סגור
  • 4.
    לפני רווח יזמי
    מנשה 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחיר הקרקע לכל דירה 2.6 מיליון, אבל יש שטחי מסחר אז פחות, אבל כמה אתם חושבים היזם ימכור כי להרוויח אחרי ששילמת מיליארד אתה גם צריך
    סגור
  • 3.
    מי החמורים שקונים דירה בראשון ב 4 מיליון?
    א.מ 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    4 9
    אני צופה שהחברות הללו יקרסו עוד מעט
    סגור
  • 2.
    במילה אחת חפשו את החברים שלכם
    אריה 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    4 9
    גנבים תאבי בצע
    סגור
  • 1.
    כתבה שיווקית
    אמיר 07/2022/31
    הגב לתגובה זו
    5 7
    למה לקנות אצלם דירה להבנתי עדיף לרכוש את אגרות החוב בתשואה שנתית של 6% שם דירה לא תניב כזו תשואה
    סגור